|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som kan ge ett tips om vad det kan bero på när 3:ans växel hoppar ur under färd. Jag har inte varit brutal i växlingarna och detta fel uppstod hel plötsligt , det skorrar inte eller så utan helt blötsligt så märker man bara att motorn börjar rusa. | |
|
händer det ofta BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
ja, nästan hela tiden men bara på 3:an. Under axeleration då motorn belastar dreven verkar det inte vara så vanligt men annars under vanlig jämn färd - alltid! |
|
Piksi |
Jag har likadan bil och hos mig har det hänt några gånger. |
|
Vad säger du "piksi". det kanske är ett väldigt vanligt fel på våra bilar - är det kanske fler som känner igen felet? man kanske kan få det tillrättat av BMW om tillräckligt många säger sig ha samma problem. Våra bilar är ju ändå inte så gamla - min har gått 8.500 mil och man tycker inte att växellådan är något som rasar eller går sönder före motorn. Vad tror ni förresten att det kan vara för fel och vad kostar det att åtgärda?? Nån som vet..? |
|
|
hallå!! Vad tror ni att det kan vara för fel och vad kostar det att åtgärda?? ingen som vet..? |
|
|
Hände på min gamal opel, det var "klokopplingen" under synkringen som var slut, bara att byta låda. Hoppas du har något enklare fel på din, typ växelförere elller så.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.