|
|
|
|---|---|
|
Läste detta idag: Länk Vad tror ni? Jag personligen kommer inte köpa något sådant, lika bra att hålla hastigheten på de platser där kameror finns. Tråkigt bara att de snart har kameror i Lundbytunneln i göteborg, där gick det undan sent på kvällarna/nätterna, och ibland även under dagarna då inga bilar finns i närheten... ;-) /Hammar | |
| Skönt, då slapp man lägga pengarna på det... | |
haimaul |
Nej, numret SYNS INTE på regskyltar som är helt plana, dvs. där bokstäver/siffror inte ligger i relief. Detta enligt Trafikmagasinet som sänds nu i veckan. De har testat (polisen ville inte vara med på testen för övrigt). Jag upprepar: Numret syns INTE på foto. Europeiska bilar är kultur, allt annat är transportmedel. |
|
Det är tur att man kör lagligt så man slipper köpa dessa produkter som det inte lämnas någon funktionsgaranti på! |
|
| Vart köper man detta tro? | |
|
Jag tror jag såg ett inlägg i forumet om var man kunde köpa det. Sök efter photo blocker eller fartkameror så finner du säker något. /Hammar |
|
|
www.osynlig.se Två bilar är fler än en.. |
|
| annars så annonserade en kille som sålde sånna här på börsen | |
|
haimaul> I så fall borde en helvetes massa bilar med de "nästnyaste" nummerplåtarna kunna köra utan problem då eller??? För de plåtarna som kom för ca 5 år sen och som ersatts för ett år sedan tror jag har ingen relief. Hur vill du förklara detta? *BAWORAK* |
|
haimaul |
Vet inte. Kolla Trafikmagasinet. Fick inslaget refererat för mig innan det sändes av en polare på SVT och missade själva sändningen sen. Har inte fullständig koll på nummerplåtsdesignens utveckling, men plana skyltar med den där lacken (antar jag att det är) ska bli osynliga när blixten reflekteras av den blanka ytan. Men det kanske finns nåt på TM:s hemsida? Har för mig att kvällstidningarna skrev en del om det också, kanske går att söka på deras sajter också? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.