|
|
|
|---|---|
HEP |
Har nyligenblivit ägare till en BMW 330 cab -03. Undrar om det är nödvändigt att skaffa hardtop nu till vintern ? OBS den står i garage både på jobbet + hemma, bo i Skåne. Har någon erfarenhet ? |
|
Hardtop koster vel skjortan? En hardtop er vel en fordel, spesielt om bilen skal stå ute dag og natt. Tycker inte det er et panik-must for deg ettersom den skal stå i garaget meste parten av tiden. Har ingen erfarenhet selv. |
|
cane |
Hardtop är förstås bra, sparar på tyget etc, MEN.. E46 har väl elvärmd glasruta på cabben? Avsaknaden av det på e30, e36 tycker jag är största skälet till HT. Det blir förstås lite tystare med HT också, men inte så stor skillnad faktiskt annat än på e30 som bara har ett lager tyg, där märks det mycket. |
|
Jag tyckte att det blev rejält tystare med ht. Eluppvärmd ruta, och smidigare tvättning (och spara på tyget) var anledningen till att jag skaffade ht. Länk Länk |
|
| Finns HT till E30? | |
| Yes. | |
|
Länk (se länken) |
|
|
Bara nyfiken... va kosta HT till E30 ? MVH /Johan ____ Länk Pimp Cruisers Sthlm |
|
|
En beggad kostar väl mellan 8-15´ nånstans. Ny, ingen aning egentligen men säkert 25-30´. Länk Länk |
|
| Sjuke priser på sånne ting. Til MB SL koster HT 60-70k (tror jeg det var). | |
|
60-70´. Det var saftigt ja... Länk Länk |
|
|
Aldrig sett en sån... såg lite kul ut.. Bullig som en gammal bullmerca. E46 cabben ser riktigt bra ut med HT, bättre än coupen enligt min smak. |
|
|
Jag är lite sugen på en cab, kollar lite på Z4... ...en HT till den kostar 27.500:- på BMW Hbg/Äholm... Det ultimata hade varit en BMW med MB SLK-tak, dvs plåttak som kan fällas ner i trunken... |
|
| Nej, jag tycker det er snygt med cabben oppe. Spesielt på E36. HT er inte like snygt, men forandring fryder! Dom som har cab med HT har liksom 3 biler i en. | |
|
HT rekommenderas även om suffletten är bra. Tystare och varmare även om det finns stereo och elvärme i bilen. På samma gata som mitt garage stod en E36:a utan HT ute hela vintern. jag led varje gång jag körde förbi och såg snön på tygtaket. Men bor bilen inomhus mest så kan det funka utan. BMWs HT kostar kring 30000 så har man köpt en ny cabrio så kanske man kan kosta på den en HT också. /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 |
|
| Helt fel. Har man kjøpt en ny (norsk) cab, så har man inte råd til HT. He he. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.