|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 318is -90 med m42 motorn Idag när jag skulle starta bilen så var det helt dött. Lampor funkar strålkastare fungera men när man vrider så blinkar det bara i instrument brädan. förmodligen så kanske det är startmotorn, men kunde också vara relä vad jag förstått eller finns det möjlighet att batteriet är slött? jag har haft problem med tjuvström innan men tycker det känns konsigt. Hur tar jag reda på om det verkligen är startmotorn? vad kostar en beg och en ny sådan? /what | |
|
Hej! Låter som om ditt batteri är slut. Är det äldre än fyra år är det bara att köpa nytt. Prova annars med att ladda det. Lycka till! Mvh Håkan |
|
| Det kan vara jordflätan mellan motor och chassi,prova med en startkabel från minuspolen på batteriet och jorda på motorn. | |
|
testade minuspolen men det var dött laddar batteriet nu. Hoppas att det var det som var orsaken för den hade lite ström. 250:- för en startmotor på skroten det var bra pris kan det verkligen stämma? testar i allfall batteriet först så får vi se.. /what |
|
| Det hände mig för en vecka sedan. Hade kört bilen en 318iS - 93, utan problem den kvällen, men när jag skulle använda bilen på nytt efter att den hade stått i 10 min., gick det inte att starta den, fjärrlåset fungerade inte heller och jag var tvunget att låsa upp manuellt - allt annat el fungerade, men det sa bara klick när jag vred till start. Startmotorn tänkte jag först men plötsligt slog det mig, kunde det vara en säkring från larmets kontrollbox som hade gått. Till slut hittade jag larmets kontrollbox och ja, det var säkringen som hade gått. De som hade installerat larmet hade satt dit en 15 amp istället för en 30 amp. Jag bytte säkringen och bilen started som vanligt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.