|
|
|
|---|---|
| hur pass jobbig är denna operation mån tro? anledningen till jag behöver byta är inte för att det är kul, utan att tomgången på kall motor är lite cepe. har kollat allt annat, er. luftsld. | |
| ingen som gjort det? | |
|
du har väl kört "startgastestet"? Ingen mening med att lägga ner ett par timmars jobb i onödan. /Per |
|
|
det är lite bökigt....först och främst så sitter dom 12 bultarna som håller insuget mot toppen jävligt bökigt till, man ser inte hälften av dom ens...har du 4:A eller 6:a? på min med 6:a är det bökigt...sen är det så att den pinnbulten som är i mitten är lite längre än dom andra så man måste dra insuget långt bak för att få av det helt...det fantastiska är då att det finns inte plats att dra det så långt bak som behövs :) det går att lirka av, tar lite tid...sen är det lagom roligt att pilla på packningarna då det inte finns jättemycket rum mellan pinnbultarna och insuget... får man bara av insuget så är det enkelt.. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
ja, det är lite pilligt, fast egentligen inte svårt! bara jävligt trist! fast, testa att spreja startgas först, så du ser om det verkligen behövs. för övrigt tar det väl 1½ timme kanske, iaf för mig om man inte skyndar på BmW - enjoy! |
|
|
Wmbrejzer: 1,5 tim??Då får du skruva på som en gnu ju...Skulle snarare säg 3tim betänk att det är trångt att komma åt...I vart fall gör jag inte ett sånt byte på under 3 tim o då har jag ändå gjort denna operation några gånger.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
tack för alla svar! hmm.. det låter inte kul.. men nödvändigt... ska skaffa mer startgas idag så att jag är hundra. det jag gjort nu är att skruva tillbaka vaccumklockan... ni vet säkert hur det känns att köra då :) (INTE kul) Dawwe: fatatr itne varför jag inte kommit loss till dig än.. arrggh. |
|
|
okej då, kanske lite längre.. BmW - enjoy! |
|
| handyman: vilken m20 har du?...jag förstod inte din sista mening i ditt inlägg,hade du kollat tillsatsluftsliden? | |
|
jo.. kollat den och den fungerar som den ska... det är dessvärre dåliga insugspackningar... märks även tydligt hur varvtalen sjunker itakt med att aluminiet blir varmare och expanderar... frågan är när man orkar byta packningarna :) |
|
| asså varvtalet ska väl vara rätt högt när bilen är kall och sjunker när bilen blir varm. det är väl så för att man skulle klara avgaskraven i tyskland. | |
|
stämmer.. men inte 2000 varv. + den sjunker som bäst till 1100. petri.. det är 2litern L-jetronic |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.