AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
836

Hejaa på varnadra eller inte.?

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Jag tycker att man ska heja på alla sjuserie ägare när man är ute o kör. Varje gång när man ser en SEVEN serie man känner nånslags kontakt med den persson att man har samma smak. Kanske t.o.m man tänker likadan. Vad tycker ni bör man heja på varnadra eller inte.

Best i Test =====BMW 7uan
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det funkar inte alltid det där. Man möter en del äldre gentlemän som ser väldigt nedvärderande på en och ser ut att tänka "Vad fan gör den där grabbjäveln i en sån bil" eller "Jaha, lånat farsans bil ja"...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ma
78
maxer
740iA -93
Inte miog emot.. jag skulle gärna göra det men ibland så tror folk att jag ha stulit kärran.. anledningen är säkert att jag har långt hår ner till axlarna.. =0) men varför vara som alla andra.. alla har inte en 7'a heller så... =0)
Jag hejar aldrig på 7serie ägare (förutom de me power hållare) för inga hejar på mig. =D

Ny bild 3okt-
Länk
Ras.mus
Jag hamnade efter en fin E38 igår på väg hem, höll 180 så man hängde väl på en stund med sin gamle skrutt. Har ju nya fina däck nu så man vågar köra över 130 med...

Förresten Jesperado, hur får du genom bilen med lackade blinkers bak? :-) Jaja, det är jäkligt snyggt iaf. Är det vanlig spray-lack som du kört på? Lyser det bra igenom ändå?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är vanlig lack, samma som används på karossen. Dom fungerar inte alls som körriktningsvisare längre, dessa har jag flyttat till backningsstrålkastarna.

Detta är ingenting som kontrolleras vid en kontrollbesiktning...

Jeppe

Eftersom vi är inne på ämnet...

Jag har sprayat silver färg på mina blinkers lampor och dessa lyser lite svagare, undrar om bilen går igenom ändå för d blinkar ju trots allt orange?

Ny bild 29okt-
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det ska den inte göra. Alla former av ändringar med färg är otillåtna, oavsett resultatet.

Jeppe

Ras.mus
Alltså, detta gäller endast blinkers eller? Verkar ju väldigt konstigt... Är det bara bakljusen som man inte får mörka?
Ras.mus
Men FÅR man ha blinkersen i backljuset då? I så fal med en orange lampa då?
Jag har också sprayat på ett tunnt lager silverfärg på mina oranga
blinkerslampor, jämförde ljusstyrkan när ena sidan var målad och jag kunde inte se någon märkbar skillnad. Kan det vara möjligt att SBP kan ha invändningar?
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Jag ska försöka heja på alla sjuserie ägare.

Best i Test =====BMW 7uan
Speedshift:

Jag måste nog lagt lite för mycket spray då, får byta innan besiktningen.

BMWentu.:

Heja på du. =)

Ny bild 29okt-
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har också gjort som Speedshift, lagt på ett ytterst tunt lager med värmebeständig silverfärg. Kan omöjligen se någon skillnad.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ras.mus: Nej, man får inte ändra några delar av föreskriven belysning med färg. Och nej, det är enligt lag inte tillåtet att göra som jag gjort...

Speedshift: Så länge det avger rätt färg ska det gå bra...

Jeppe

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det har väl sina fördelar att vara besiktningsman, eller?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Visst har det, jag behöver t.ex. aldrig boka tid för besiktning av min egen bil...

Var det något speciellt du syftade på?

Jeppe

BMWentu,,,,,jag hejar på alla 7or jag möter i trafiken och 9 av 10 hejar tillbaka faktiskt.
Första dagen jag hade bilen var till posten och när jag kom ut stod det ett äldre par och tittade på bilen,,,,dom tyckte den var fin och dom hade en likadan,,,det var bararegnumren som skiljde dom åt och vi pratde på en stund.
Min hade gått 26300mil då och deras hade gått över 37000 och dom hade bytt kam vid 25K mil och sen bara servat enligt intervall och aldrig haft nåt problem.
Vi hejar nu alltid på varandra.

PS.Jag brukar heja på poliserna också och många av dom vinkar glatt tillbaka.DS.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.