|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada bmw ägare Jag har ingen värme i min 323 79, fläkte fungerar bilen blir värm men det blåser kall luft ändå. Jag har fyllt på vatten i kylaren också, men fortfarande ingen värme så detta kan inte bro på låg vatten nivå i kylare, vad f++ kan det vara? Och hur kan jag åtgärda det? Tak i för hand! | |
| har haft samma problem på min 318 och då va det värmepaketet som hadet klegat igen | |
| har haft samma problem på min 318 och då va det värmepaketet som hadet klegat igen | |
|
Hur bytter man värmepaketet? |
|
|
hur vet jag att d e värmepaket som är fel på? Kan man laga den med tätningsmedel man har till kylaren? Ni vet det man häller i kylaren får att täta små läckage. |
|
|
Det är sån jox som pluggar igen värmepaketet... Ta loss slangarna till värmepaketet (där de går genom torpedväggen) och spola med trädgårdsslangen. Spola länge och åt båda hållen. Kiip Spiiding! |
|
|
har du luftat systemet? brukar inte bmw vara känsliga mot luftfickor i systemet på värme fronten? |
|
bmwracing |
Kan det inte vara så enkelt att vajern till värmekranen har släppt? Det felet har jag på min E21:a, så min värme står på fullt hela tiden. |
bmwracing |
Kan det inte vara så enkelt att vajern till värmekranen har släppt? Det felet har jag på min E21:a, så min värme står på fullt hela tiden. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.