|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Tänkte höra hur de ligger till me att byta motor i en sen E30. Nu har jag en 320i. -90. Men är väldigt fundersam. (1) Är de något specillt man bör tänka på? Jag har hört vissa som stoppat i en 325 motor i tex en 320. (2) Passar de som gjutet eller? (3) Är jag tvungen att byta växellåda och dyl.? (4) Hur gör jag me bes. då? (5) Om man nu ska slänga in en 325 motor ska man tänka på någe speciellt, nån speciell årsmodell? (6) Jag har ju katt. nu. Men va händer om jag stoppar ner en 325 motor från tex. 86 säger vi. Är jag då tvungen o ha katt. då me? Vore väldigt tacksam om jag fick svar och tips som gäller detta! Massa frågor blev de visst. :) MVH /Johan ____ Länk | |
| du ska ha en väldans otur om dom på besiktningen säger något, dom bör inte märka nåt, motorn passar annars som gjutet, elen är väl det ändå som kommer strula lite. | |
| testa sök så kommer du hitta massor me info | |
svintoleffe |
Bar för att säga så finns edt bara några 325 motorer i9från års 86 dom är då imoprt, dom andra började komma år 87. |
|
Tack för hjälpen hittils. Någon speciell motot man ska tänkas ha? (årsmodel) Som jag fattat kan man ha kvar växellådan som sitter i 320n nu. Lamda o katt o dyl då? MVH /Johan ____ Länk |
|
| en 325 motor e ju vanlig att byta till, försök att hitta en så nära din årmodell som möjligt så är det kanske mer som stämmer in, jag har aldrig gjort bytet själv så jag ska inte säga för mkt | |
|
Vad kostar en motor egentligen? har typ noll koll. :) MVH /Johan ____ Länk Pimp Cruisers Sthlm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.