|
|
|
|---|---|
Lars Mellstrand |
I Dalarna så finns det bara BMW ÅF på 10 mils avstånd från där jag bor, ska man göra servicen på BMW eller blir själv? frågan är om värdet på bilen motsvarar kostnaderna att ta sig 10 mil enkelresa samt 1dag semester?. skulle ni köpa en bil som var servad på egen hand de sista 4 åren tex? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns det inga alternativ alls till BMW för att få bilen servad, någon välrenomerad allbilverkstad ??. Ja jag skulle kunna tänka mig att köpa en bil som inte är servad på märkesverkstad, har aldrig sett det som någon merit snarare belastning :)) Oavsett märke.Men det beror också på hur seriös och vilken kunskapsnivå säljaren ligger på. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har alltid gjort allt själv på mina BMW inkl. renovering av topp på en 525.Har aldrig haft något problem när jag sålt bilarna ingen disk. om ett lägre pris eller så. / Johan |
|
|
Lars: Här finn aukt serviceställen i Dalarna AVESTA Lundhs Bilotrim AB Krylbovägen 6 Tel: 0226-570 85 Fax: 0226-526 06 LUDVIKA Wiklunds Bil & Elservice KB G. Bangatan 30 Tel: 0240-104 44 Fax: 0240-846 29 MORA Car Clinic i Orsa AB Örjasvägen 7 Tel: 0250-179 55 Fax: 0250-179 56 Mvh Fredrik Nilsson, Falun |
|
Lars Mellstrand |
Problemet kvarstår fortfarande dvs att behöva ta semester och gå och traska i Ludvika eller Avesta 1/2 till 1 dag. Nä! Det blir en egenhändig service av bilen denna gång men tack ändå Fredrik. |
|
Jag vet ju inte vart du bor men Dala-motor i Falun har ju också utrustning för bra BMW-service. Se´n har du ett ställe i Leksand som har varit aukt. serviceställe för BMW... MVh Fredrik |
|
|
Kollade din profil nyss och såg att du med bor i Falun. Som sagt, dalamotor kanske är ett alternativ någon gång när du inte kan göra servicen/reparationen själv. Kolla: www.dalamotor.se |
|
|
Har just gjort en Insp 2 på min -97:a och det gick kanonfint när jag äntligen hittade bränslefiltret! Nolla inspectonlampan var en baggis. Det enda man inte kan göra själv är att läsa av felminnet... men det kan jag leva med. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Men frågan var ju om vi accepterade att man servat bilen själv eller inte. Skulle två exakt likadana bilar med samma miltal och utrustning vara till salu till samma pris så skulle jag utan att tveka köpa bilen där det finns bevis på att servicen är gjord, dvs den med ikrafsad servicebok, sen om den är ifylld av BMW solna eller Svantes bilmek runt hörnet, det kvittar. |
|
|
Min far har (haft, är pensionerad) bilverkstad så stämpel finns... sparar även ALLA kvitton. Räcker inte den dokumentationen så räcker inget. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Lars Mellstrand |
Magnus M! Att nolla inspektions indikatorn, är det lika rutin på alla E39? |
|
Jepps... kolla på www.bmwtips.com ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Lars Mellstrand: Kan rekommendera Dala-Motor.. Dom är inte aukt. bmw verkstad, men dom säljer bmw-orginal delar. Mekarna är väldigt hjälpsamma även när man vill göra jobbet själv och undrar över något. Och viktigast av allt, dom verkar veta vad dom håller på med! Dom håller till på Ingarvet, grannar med bilskroten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.