|
|
|
|---|---|
m-king |
Jag tänkte prova att tanka nästan gång 98-oktanig bensin,men då e frågan e d skadligt för motorn,jag vet att man kan förstöra katten,men kan motorn ta skada,å det måste väl var grön 98-oktanig.Å sen,,kommer bilen gå bättre, som man har hört?Tacksam för alla svar. |
|
M20 fömodar jag dvs lilla sexan. Går utmärkt att köra på 98 blyfritt men ger inte mycket effekt då du ej har några knacksensorer. Fortsätt kör på 95, din motor är byggd för det. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Skadligt med 98 lär det inte vara, möjligen för plånboken ;-) Prova annars "Sök inlägg" för detta har diskuterats mycket och ofta. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
myran |
Skilnad på 95 och 98 är att 98 kan ståimot mer komprision utan att tända där av kommer NUMMRET altså inte som sprit där högre %ger stakare dryck.Om det kan skada katten?kallare förbränning kan kanske göra att den inte kommer upp i rätt temp men att så lite skulle förstöra katten tveksamt.Varma sommar dagar 98 vinter 95 mitt tipps. Myran |
| min egen högst personliga uppfattning:) ÄR att i Princip alla yngre bilar går bättre på 98 än 95.. | |
myran |
98 bör ge en lägre förbrukning på en nyare bil. läste för några år sedan en utredning om bensin där man tog som ex JET och OK där den billiga jet bensinen inte var billigare efter som man inte fick lika lång körsträcka på den soppan med en lägre kvalite och då var det ju ändå samma oktan tal. Myran |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.