|
|
|
|---|---|
BmwMutte |
nån som kan slänga ihop ett Gör-det-själv mekartips om hur man byter den.. om hur den sitter fast förutom dom 6 bultarna som går igenom skivan... och visst måste man ner med kardan för att få bort den? Sitter stödlagret fast i kardan eller kan man skjuta kardan bakåt utan att ta lös det? bara släppa på bultarna bak? många funderingar.. hittar inte så mycket när jag sökte inlägg heller... M535i -86 E28 |
rsarits |
Lossa bara stödlagret, så kan du skjuta kardanstången lite bakåt. Såvitt jag vet sitter hardy`n bara med de 6 bultarna, jag har iofs bara bytt på E12, men det borde vara lika. TA INTE BORT BANDET RUNT DEN NYA!! förrän alla bultar är på plats. |
BmwMutte |
vilket band?? sitter inget band på min skiva.. Det sitter en metallring runt den gamla, som jag tänkte sätta runt den nya.. vet inte vad den ska vara bra för...? |
| Bandet behövs för att komprimera hardskivan så att de 6 hålen på skivan kommer mitt för hålet på medbringaren och kardanen. Utan band blir det svårt att få igenom bultarna. Köp ett slangklämma modell kraftigare, ca 1 cm bred. Jag köpte en på Kuntze i Sthlm som fungerar utmärkt. Henrik | |
BmwMutte |
ok.. undra varför det inte vanns nån sån på min skiva.. lite kasst... jaja..men får väl skaffa mej en sån då.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.