|
|
|
|---|---|
|
Med vilken Bmw kommer den att mäta sig med? 760Li eller M7? och med vilken mercedes? S600 Biturbo?(500hk) | |
| Audis S-modeller är motsvarande till Bmw M-modeller så S8 måste väl jämföras en M-bil!! | |
|
Utan att veta några siffror om kommande S8 så vet jag iallafall att BMW inte har någon bil för att matcha den. Trist men sant. Dock så finns Alpina B7. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
D-diddy |
synd att M7 bara är ett basketlag och inte en bmwbil... ;) David |
|
I med en kompressor i en vanlig 740:i så blir det tuffa bananer för S8 :) // Lazze Länk |
|
|
Man skall aldrig jämföra en standardbil med en trimmad. Det är bara i spoilernytt's superstage som sånt görs. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Har miljonärerna i världen lite tur (för en gångs skull), kommer det även en RS8, såg en artikel om detta någonstans. Men den lär ju, på vanlig Audi-manér, inte komma förrän i slutfasen av den nuvarande generationen A8. ___ BMW CS #5221 |
|
|
jo det är sant, men S8:an är ju trimmad på fabrik.. // Lazze Länk |
|
|
Bilar i den storleken köper man inte för att rejsa vid rött ljus. Därför förvånar det mig inte att BMW inte satsar på en M7 när 750 har allt klös som behövs. S8 har väldigt liten markand, dock jag tror att dem säkert når lönsamhet även vid liten upplaga, kolla bara på brake even antalet Carrera GT eller M3 CSL. Men för Audi’s del är det en klok satsning för att få bilmärket lite mer rumsren. I mina öron så är det förfarande ett utkläd VW så lite image höjare skadar inte ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
En gång kläckte jag ur mig fyndigheten: "Är det en folkvagn skall det tamejfan stå det på den" Mina vänner tycker att det är ett väldigt bra uttryck... även han som nyligen köpte A6 Avant (och ångrar det). ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Nja, när det gäller MB:s motsvarighet så är ju svaret givet: S55AMG, även om jag inte gärna skulle påstå att VAG kan mäta sig med MB överhuvudtaget (eller med BMW heller för den delen)... | |
| Har ni inte sett S 65 Amg..... Den e feeeet 1000 Nm på en bensin motor..., Dom hade fått trimma ner den bara för att växellådan inte pallade..... | |
| Damn, det har jag missat totalt!!! Du menar att inte ens den nya 7-stagade lådan pallade med den? | |
|
vad sägs om alpinas sjua... den borde matcha S8:an bra! S 65 amg är strypt med ca: 200 nm för att bli mer körbar utan att antispinnet går in å stryper hela ettan och tvåan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.