AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
644

Hovas sportluftfilter

Dark Rider
Har sett att hova.com fått in sportluftfilter som är väldigt billiga:

Länk

Länk

dom kostar 395 och det låter väldigt billigt men kan det vara så stor skillnad på filter sinsemellan?

Dark Rider
ingen som kan nåt om sportluftfilter eller har nån erfarenhet om då speciellt hovas?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Micro har också filter för ca 400:-

Min bil: Länk
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Tja, vad vill du veta om hovas filter då? Oftast så får man ju vad man betalar för.
Dark Rider
ok..så me de menar du att man ska skippa hovas å köpa nåt dyrare typ mot 900-1000 kr?!
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Vad är det för material? Och säljer de rengöringsmedel till dem? Vet inte om det funkar med rengörings medel från nån annan tillverkare...
Dark Rider
nä ja vet faktiskt inte därför jag frågade.men de verkar vara nån typ av skumplast eller nåt sånt!?
jag kommer aldrig mer köpa ett skumgummi filter iaf, jag tycker att det blev mkt skitigare, samt svårare att tvätta, jag kommer hålla mig till green cotton eller kn liknande filter hädanefter, skönare ljud me dom också
El
338
ElNiko
325iT-92
hmm.. ingen som vet om något prisvärt filter som passar i org-burken??
Ett sport/prestanda filter alltså... Tycker att det är smidigast, annars skulle jag bygga en burk om jag köpte ett öppet filter, och då känns det som jag lika gjärna kan använda original, då den faktiskt är helt ok, kanske dra ett större intag till den...
Men som sagt tacksam för tipps om ett bra, inte allt för dyrt filter till org-box.
/Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.