|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Scheckheft & LME: Jag vet inte vad ni har för försäljningspriser på era bilar men marknaden är, som ni kanske redan märkt, iskall för stora limousiner. Det är mycket svårt att få bra betalt för dem. Oavsett skick. Många försäljare inser efter otaliga försäljningsförsök att bilarna är hopplöst svårsålda och då är det prutläge för kunderna. Att köpa en BMW 740 idag utan att pruta rejält får anses vara ett stort misstag. Jag sålde nyligen en bil som enligt expertisen ansågs vara lättsåld. (Svensksåld 523 touring -97 med 9000 mil och all historik i perfekt skick) Ändå var det omöjligt att få vad jag och de flesta begagnatprislistor tyckte den var värd. Sådan är den bittra verkligheten. Sålde bilen cirka 15 000 kr billigare än vad jag egentligen ville ha för den. Fast sedan köpte jag en sv-såld BMW 740-konkurrent av auktoriserad handlare över 40000 kr billigare än utannonserat pris. Så i slutändan är jag nöjd med bilbytet. Dock räknar jag med att jag inte kommer få några höga bud när det är dags att sälja min fina lyxbil. |
|
Scheckheft |
Hej Björck, min bil såldes för 3 veckor sedan. Fick det jag ville ha. Flera seriösa som hörde av sig och där skicket och dokumentationen diskuterades i första hand. Skicket hade avgörande betydelse. Köparen hade tittat på ett antal E 38:or innan han köpte min. Hjälp hade jag också av min hemsida, där jag hade dokumenterat det mesta. För egen del märkte jag alltså inte av att sjuserien är iskall. Kan dock hålla med om att lyxbilar inte är så lättsålda. Mvh Scheckheft ___ Länk |
| Grattis till försäljningen! Vad fick du för den och hur länge annonserade du innan det blev napp? | |
|
DrScream: Säljer du privat skulle du antagligen få 43-49´ för 320:n! Du har inte funderat på att importera? Länk Länk Länk med Steptronic: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.