|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Enligt uppgifter på 7er.com, som jag ser som en tillförlitlig källa, blev steptronic standard from 1998. Kolla gärna på cardomain. Du kommer att upptäcka flera bilar utan steptronic och årsmodell 96 och 97. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
En ska till, instrumenten i bilen visar inte riktigt..alltås man ser siffrorna "knasigt" eller inte alls. Han sa att det var ett vanligt fel och inget att bry sig om? |
|
|
Scheckheft hade jag haft några kronor till kunde jag köpt din bil, mycket fräsh! Någon som vill köpa en 320 Coupé för 60 000kr ;-) |
|
|
Tror att "Scheckhefts" bil är betydligt mer prisvärd än den 740:a du kollar på, därför lönar det sig med stor sannolikhet att låna de extra pengarna för att få en bil med så få mil, bra skick och extremt med utrustning! /Simon |
|
|
Jepp ska nog kolla med min bank, undrar just va jag kan begära för min 320 Coupé 92 Vit 17000mil full s-bok, 2 ägare innan mig, någon som har en idé? |
|
| Runt 55000:-? | |
|
DrScream: toppskickigare bil än Scheckheft's 740iA går nog inte att hitta, jag har sett den LIVE! // Lazze Länk |
|
|
Skulle jag ha haft ekonomi så hade jag köpt Scheckhefts 740.den är faktiskt grymt snygg.överhuvudtaget så tycker jag e38or är såååå snygga.men med fru barn och hundar blir det touringar som är aktuellt.Tror jag måste ner till Luleå så att jag får se den live och dregla utanför den och förklara för gumman det praktiska med en sedan. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
Scheckheft |
Hej DrScream, det handlaren talar om är s.k pixelbortfall som förekommer i instrumenthuset och klimadisplayen. Nästan ett standardfel på E38. Åtskilliga försök har gjorts att laga detta utan längre framgång. Som ägare har man två alternativ; köpa nytt (ca 2500:- resp 5500:-) eller stå ut med att siffrorna inte syns :(. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Scheckheft: "köpa nytt (ca 2500:- resp 5500:-) " Vad menas med detta? Vart kan man få tag i det för 2500? El menar du utan montering? Ny bild 29okt- Länk |
|
Scheckheft |
Hej Soki Klimadisplayen kostar ca 5500:- hos BMW. Montera gör man själv. Det tar några minuter. Instrumenthuset kostar ca 2500:- hos BMW (rätta mig gärna om jag ange fel pris). Monteringsanvisningar finns flera på nätet, här t ex Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Hej!! Aaa sorry jag läste igenom raderna nu såg jag att du sa "instrumenthuset och klimadisplayen". =) Jag fick instrumenthuset monterat o klart hos Bmw för 2500kr. Ny bild 29okt- Länk |
|
|
Hej igen tacksam för alla tips! Har inte blivit nåt köp ännu e väldigt sugen, men följande fel finns på bilen. Jag bad han lämna in bilen och kolla den på Bmw i GBG och dem sa att mätarn va skruvad ca: 3000mil så den har gått nu ca 21000mil, men hitta inga andra fel. Den har en rätt så stor Buckla i fronten, verkar som dem kört in i en stolpe så huven och emblemt e ju förstört. Nu e ju tanken, hur mycket ska man pruta? Ska man bry sig mycket om milen eller håller dem länge? om jag nu skulle börja sköta all service o.s.v. i min ägo. |
|
|
hitta ett nytt objekt? Ny bild 29okt- Länk |
|
|
råkade höra en säljare på en bilfirma i märsta som stod och pratade med en kund häromdan - just om en bmw 740 96:a.säljaren sa är att "man pröjsar inte mer än max 80-90 tusen för en sådan idag, men jag måste sätta ut dem på minst 120 tusen annars tror folk att de är stulna" Kör i frid |
|
|
Priserna på en 740 96'a ligger mellan 90-150t beroende på skick och utrustning. Såg en 96'a nyligen med en prislapp på 149t helt orginal med 16" org.fälgar (Bilfirma i Sthlm) // Lazze Länk |
|
bMwE36 |
Hallå där DRScream! Har oxå varit o kollat på denna bil, tror jag såg dej en söndag eftermiddag vid preem, landala... jag hade en svart E36 touring. Iallafall, bilen var ju mkt välskött förutom fronten, men personligen gillade jag inte att bakstötfångarn var sågad i för avgasrören osv.. sen e det ju inte bra att inte ha dokumentation. den va tex inte servad på rätt länge (4000mil) tror det blir en insp2, minst 5000kr så jag började leta andra objekt, kollade på 6 stycken och hittade till slut en 95 med 19000 mil på mätarn med massa utr. som elstol, skinn, takl, tele mm mm dessutom alla papper i ordning, nya bromsar mm. och priset? 99000kr !! det lönar sig att kolla runt alltså.. Om du inte har hittat nån än, tycker jag du ska kolla på 740:n hos sven johansson i hyssna, kan säkert gå att pruta!! min hade bilhandlaren tex ägt sedan juli utan att få sålt den, så det e inte omöjligt att få ner dom lite.. Lycka till!! /Jocke |
|
Mest lönar det sig att pruta. Idag är det ju så billigt med nya bilar i mellanklassen och stora 2-tons bmw är inte direkt lättsålda. Var fräck och pruta hejdlöst hos bilhandlarna , de e38:or de har ståendes med runt 20 000 mil på mätarn har de inte betalat en krona för i inbyte , så rejäl prutmån finns det alltid. |
|
|
Jepp va nog en söndag jag va där.. Jo det är ju det man tänker på att den verkar ju inte vart servad som den ska. Han har dock lämnat in den på en oljeservice, samt kollat mätarställning...va skruvad 3000mil. Så man blir ju lite tveksam. Har kollat vidare men har inte hittat något ännu...sen är det ju att dem verkar vilja ge så mycket olika för min bil i inbyte allt från 30 000 - 43 000 kr. Och det är ju lite skillnad. Ska försöka sälja den privat. Ska nog åka och kolla på den i Hyssna, den silvriga menar du va? verkar va helt ok. |
|
|
DrScream och bMwE36 : Jag har själv varit lite intresserad av den bilen ni pratar om. Men efter ni har varit där och tittat hoppar jag över det hela. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.