|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej funderar på att köpa en 740 -96, var och provkörde en i helgen o fastna direkt! Just denna, tycker jag verkar "billig" 109000kr men det finns ingen riktig historik på den? 17000mil ska man vara orolig för att den är skruvad? Kan man åka till BMW och göra en kontroll av mätar ställning? Försäljaren säger att man aldrig kan vara riktigt säker ändå...bilen finns här på bmwpower. En 740 ska jag ha blir lite skillnad mot va jag har nu iaf :-) | |
|
Är den import ? skulle jag köpa och vid minsta tvekan vara osäker offra ett par tusen på en M-test. Att köpa billigt kan bli dyrt Mellis |
|
|
Plocka ut en sk. "utrustningslista" på BMW samt be dem kolla den dolda mätarställningen i LKM. När den ändå finns hos dem så kan de säker för en mindre peng ge ett utlåtande + avgastest. Att tänka på : 109" slutar lätt på 150" om fram och bakvagn behöver renoveras med nya leder och bussningar, som fö. är vanligt på bla. E38. Lycka till ! Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Ok tack! Ja den är importerad, och verkar haft en ägare här i sverige och resten 2st bilhandlare. Ska åka och kolla på den igen, han som säljer den, den finns på bmwfynd.com han säger att han byt några leder där fram idag... Finns lite skador på huv och passagerar dörr som måste fixas, bucklor. Men det är sånt jag kan leva med så länge... |
|
|
Låter lite dyrt. Kika TV4 text tv sida 507. Där brukar det finnas gott om likvärdiga tidiga E38:or för 90 000-100 000 kr. Men det kanske du vet om! mvh |
|
| låt bilen kosta någon krona extra och köp en bil som är i mycket bra skick. Det finns ett flertal -95or på bytbil med priser från 85`till 215`, det säger en hel del om hur prisbilden ligger. | |
| sant! Skadar ju inte att försöka fynda. Bara man är medveten om vad man pysslar med! =) | |
|
DrScream: Då bilen fins i Gbg rekommenderar jag att låta göra en stor test hos antingen BMW eller Wölkes, Wölkes tar ca 1800.- och det kan nog vara väl spenderade slantar inför affär. Den bilen stod för övrigt hos Millons bilar i några dagar för ca. 1 månad sedan, vem är reggad ägare nu? Lycka till, Mvh Daniel.g |
|
|
Han som har den nu det är en handlare bmwfynd.com har ringt och kollat den. Han sa att han köpt den av en handlare.. Vad ska man fråga efter hos bmw? Vad för test är det dem kan göra..förutom mil. Kollar Wölkes oxå milen o.s.v. Mvh Daniel |
|
|
Skulle lämna min 320 Coupé -92 i inbyte med isf, 2 ägare innan mig, svensksåld med s-bok, vit. 42 000 ville han ge för den. Det är väl rimligt? Ska det va så här jobbigt att köpa bil tänka om alla kunde va HELT ärliga, så man slapp och bry sig om mil och så :-). Kan man inte få lite info om hur det gick gå senaste besikt. om det gick bra kan det väl säga en del om bilen eller? Tack för alla svar! |
|
735 |
Dr: Tyvärr är det nog så marknaden ser ut i stora drag om man inte väljer att åka till BMW sv och köpa en men då kostar den åtminstone 50´ till.... P.S Gör som mellis, PJ och de andra säger låt kolla milen på kärran, 17´mil låter lite på den speciellt med tanke på att den "saknar" s-bok. Inget fel att köpa en långmilare, dessa bilar rullar länge, bara man vet att man för en sådan..... |
|
DrScream: Saknar bilen S-bok?! Isåfall avråder jag dig om du inte har tänkt att åka i den bilen många år. Även om bilen är extremt fin och allt är ok, så blir den svårsåld och du får sämre betalt. På bytbi.com finns några, Johansson i Hyssna har en för 119Tkr, kanske värt att kolla framför allt om du har inbyte. Finns en i THN oxå för samma pengar. Inte lika fräcka fälgar men har du nog igen, finns mkt beg. på detta forumet. Mvh Daniel.g |
|
|
Skall du köpa en 740 E38 så undvik för allt i världen en med 4.0 motorn utan steptronic. Det skall alltså vara 4.4 liters, den fanns endast med step. |
|
|
Ok vad är steptronic? |
|
| Vidareutvecklad automatlåda som man kan växla manuellt om man så önskar. | |
|
steptronic är ett motordrivet löparband som alla lyckliga svensksålda 7-serie ägare får med på köpet för att bibehålla konditionen när dom kört färdigt med deras kunga glidare. Nej det är en typ av automatlåda som man även kan växla manuellt med. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| Sikta in dig på en välhållen bil med full historik. Slå sedan näven i bordet under förhandlingarna och ge skambud. Stora bränsleslukande lyxlimousiner är iskalla på marknaden just nu. Prutläge alltså. Jag köpte nyligen en svensksåld fullservad lyxbil av annat märke hos auktoriserad handlare till ett, enligt mig, mycket bra pris. Prutade 40 000:- och fick även med kompletta vinterhjul på dyra 16"-aluminiumfälgar. Den bil jag köpte ligger i samma prisklass som E38-740i. Lycka till! | |
|
Håller med Bjoerck, är man intresserad av en motorstark lyxsedan med några år på nacken finns det många alternativ att välja mellan och sannolikt stora möjligheter att förhandla pris på både skumma och schyssta bilar. Ska man inte köra tills bilen skrotas lönar det sig sannolikt att köpa en i bra skick och fullservad. Lycka till 740ia 96:a är en mäktig bil att köra! /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Bara en liten rättelse gällande steptronic. Steptronic fanns som tillval from 96. Standard blev steptronic först 1998. Angående prutmån: håller själv på att sälja min bil. Stora förhandlingsmöjligheter finns inte. Jag tror att man ska vara lite försiktig med att ge råd som att ge "skambud". Visst, kan funka men jag som säljare skulle avsluta förhandlingen direkt. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Jag har aldrig sett en 4.4 liters utan steptronic, undra om det finns? |
|
| Samma gäller mig, skambud svaras inte ens på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.