|
|
|
|---|---|
|
hejsan har blivit erbjuden att köpa en 525tds -95,som är lastbilsreggad men jag vill inte ha så utan jag vill sätta tillbaka baksätet och personbilsregga den.kan det vara några problem med en sådan sak. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk | |
patrick0209 |
hej det kan någ inte vara några problem en skilnad är det på priset på årsskatten lastbilsreggad=vikt personbilsreggad=ca7000KR om året MVH Patrick |
|
Huh!! dyr skatt men det får man ta,men barnen vill nog ha ett baksäte att sitta på,sen får jag köpa den till rätt pris så det får jag baka in i priset. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
| plocka ur gallret och sätt i baksätet igen.. sen gör raka motsatsen dagen innan nästa besiktning? | |
|
Och spara pengar till de böter du får om Polisen uppmärksammar avvikelsen... Skall du ha en till touring eller skall du sälja E39:an? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Magnus M Jag är Touring fräst så jag ska ha kvar E39:an,den är "såld"åt frugan.TDS blev min sent i går kväll. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Sen är frågan om försäkringen gäller till 100% om det sitter folk i baksätet på en lastbilsreggad TDS?! //Stephan |
|
|
Jag ska inte köra den som lastbilsreggad.Jag har haft nog med bekymmer med bilister som kört utan försäkring på sin bil och orsakat mig stor skada.så på den biten är jag i alla fall nogrann. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Försäkringen täcker alla personskador även om den är lastbilsreggad. Däremot kan det ju bli snack om ev ersättning på bilen. Hade diesel innan (Opel Sintra minibuss-98) och funderade inte ens på att lastbilsregga. Blir för mycket tjafs om något skulle hända. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.