|
|
|
|---|---|
|
Tjena, vore tacksam för lite tips inför vinterförvaringen. Det är så att jag har blivit erbjuden plats i ett garage som ska hålla plusgrader under hela vintern, jag kommer dock inte att ha tillgång till bilen under hela vintern. Vad bör jag tänka på och hur bör bilen prepareras inför en sådan förvaring, kan ngt ta skada av att stå så länge utan att jag kan "motionera" bilen. Jag har tänkt att trycka i lite extra luft i däcken, dra ner rutorna en aning för ventilation av kupen samt att ta ut batteriet. Detta räcker antagligen inte, så kom gärna med tips på vad mer jag bör göra. | |
|
Läs instruktionsboken,kommer inte ihåg vad det står men det finns ett kapitel om "avställning" M3-97 |
|
| SE: Länk | |
| Det räcker nog inte med att pumpa upp däcken lite. Du får ta av dom och palla upp bilen eller skaffa sådana där "skålar" som man ställer bilen och hjulen i. Annars kommer du att få plattor på däcken. | |
|
du bör ta med batteriet hem så du kan ladda det under vintern... ett batteri behöver laddning minst var tredje månad, annars går de sönder... /Jonas |
|
|
Tja, Jag har aldrig haft problem med mina sportbilar när jag vinterförvarat dem och gjort följande. Total rengöring ext samt int. Köra den rejält varm så att fukt försvinner från dämpare mm fullt med soppa ta ur batteri (om batt är bra behöver du inte ladda, är det dåligt köp nytt) mycket luft i däcken fönstren nere en bit så att du får in luft Har funkat för mig med flera olika modeller (nov-mars) //M |
|
|
OBS ovanstånde inlägg gäller varmgarage +10-15C //M |
|
KaLLeSpeCiaaL |
OM DET E ORIGINAL HJUL 17 så lägg 4½kg luft-tryck i varje hjul,men kom ihåg att ta bort denna mängd luft då du börjar köra bilen,resten värkar alla ha svarat korrekt på LYCKA TILL |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.