|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Håller på och renoverar en M3 motor med allt från vevlager till packningar. Har ni nått ni rekomenderar att jag gör för att den ska bli lite piggare, nu när den endå är i molekyler =D | |
|
turbokonvertera kanske? ;) Fast det är ju inte direkt billigt Vassare kammar kanske skulle vara nått? Det är väldigt delade meningar om det, men det är ett förslag. Vad kostar det att renovera motorn med Vev o ramlager, packningar osv. Kan vara kul att veta, för jag ska göra det nu under vintern. Ställer av bilen på fredag. Mvh Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
| Stefan_J: Vevlager, ramlager, kolvringar och packningar går på ungefär 9k. Sen så ska jag slipa om veven och nån stake som är skadad. Så det hamnar väl runt 15+allt jobb men det kan man inte räkna. Men känns som att det är värt att göra det noga. Då har men en bra bil många år framåt. | |
|
Helt rätt tänkt. Gör man det noga från början så blir det oftast bäst i slut änden. Vad är det för årsmodell på din bil? Själv har jag en e30 med M3 motor ifrån 94 som ska renoveras lite nu. Så att den kan tuffa runt lite nästa sommar på träffar osv. Mvh Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Mike3: kolla in Länk Effekt: 425 Hk och 420 Nm ur en SUG 3.0 BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Stefan_J: Jag har en 3,0 från -93. Ska bli kul när allt är klart, känns lite som ett evighetsprojekt. Mycke blir det. Ekman: Tackar, den var bra =D |
|
|
Kan intyga att den rör på sig ganska duktigt, det är riktigt trevligt med en så rapp sugmotor. Läs också senaste racerapporten om vad som hände när jag provade den sist. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
| Antar att du vet att veven måste slipas, sen härdas för att därefter slipas ytterligare en gång? Det blir dyrt som satan att renovera en BMW vevaxel, men det lär väl inte finnas några S50 vevar att få tag på då just lagerhaveri verkar vara mer regel än undantag på dom. | |
|
Bäckis: Jo det är veven som ska slipas. Fick en prisuppgift på 2000 för attt göra iordning veven. Kan det vara för billigt?? Vart tror du att det hamnar? |
|
|
Inte konstigt att den M3:an går som faan..med den utväxlingen så...160 i toppfart.... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.