AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.007

Varför i hela världen köper man en BMW Z

Sida 2 av 2
BoZton Grodan
Åter till det att just använda sin bil & våga använda sin bil.
Givetvis är jag väldigt försiktim med var jag parkerar för att slippa div terrorister och enafaldiga A till B-bilister som är totalt ovetande om hur långt ut deras dörrar går då de öppnas.

Men just den underbara känslan att fälla ner taket, släppa in höstluften och alla intryck med den. Att bilen ska hållas fin och välpolerad är en självklarhet men från det att inte våga avända & bruka denna underbara lilla upplevelsemaskin för att vädret sviker känner jag personligen helt galet.
-Sen ska det väl tilläggas att vi haft en underbar cab-sommar.
5 veckor i sträck, till & från jobb utan tak, varje dag.
Det kan man bara inte klaga på.

Z3 Maria, kul att se att du kom med ett inlägg.
Trodde nästan att denna aktiva tjejen gått i ide, då inläggen minskat så...

-Hur har vi det föresten med Z-flickor på AutoPower.
Är det bara du Maria, eller har du fler "Z-systrar"??

// BoZton
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Första kontakten med Z3C var via en kompis på jobbet som tjatade om att ta hem en M Coupé.... ett par timmars surfande senare var både jag och min sambo helt sålda! Diverse telefonsamtal senare hittade jag bilen nere i Skåne på Jarls Bilservice, vad säger man, kärlek direkt (inte i Jarl då ;) . En kort provkörning senare så bytte vi nycklar, hejdå S40T4, välkommen i familjen Z3C 2.8i :))))

Första milen blev riktigt spännande hemåt: snöslask på E4 med breda halvslitna sommardäck bra. Krypfart var bara förnamnet, vi stannade halvvägs på hotell med varmgarage så bilstackarn (sedermera känd som Janne från Janne Långben) fick tina upp. Dagen efter: solsken, inte en gnutta snö, snustorra vägar, 30 mil hem ... ahhh!!!! :)

Bytte bort pärlan efter ett par år i vår ägo i våras mot en Porsche 993, ibland sticker det i hjärtat när jag ser en z3c på vägen. Kanske blir det en sådan igen, min bättre hälft tjatar hela tiden om "den perfekta shoppingbilen"... :D 993an må ha många kvaliteter, men en stenhård koppling, hårt satt fjädring, taskig svängradie (tänk SL-buss), skalstol, "klassisk 911-inredning" mm gör nog att hon saknar Z3an, med all rätt.

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Finns en tjej med Z3 till, hon var med i Karlskrona.

Bilder finns Länk

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
BoZton Grodan, jag är lika .... jag parkerar så långt ifrån alla andra enfaldiga bilägare jag kan. Men det blir aldrig några längre stunder, för jag vill ogärna lämna "honom" utan tillsyn några längre stunder. Så det jag ska uträtta måste undastökas fortast möjligt .

Härom dagen var det uppehållsväder med en hel del solsken så då jag passade på att tvätta av pärlan ... inte för att han var smutsig, bara lite "dammig" :-)

För mig är det ett renodlat nöje att få tillbringa en stund med att få pyssla om min fina Z3 . När jag sedan var klar med poleringen (2,5 tim) kunde jag inget annat än stå där länge och beundra denna vackra skapelse som jag aldrig kan få nog av.

Sedan fällde jag ner cabben startade motorn och körde iväg ... det var så underbart att känna luftdraget och rufset i håret, vilken underbar frihetskänsla :-) Jag glömmer faktiskt bort tid och allt när jag sitter bakom ratten .:-)

Kan passa på att berätta att Manuel MH-GTR ska göra en del modifieringar på min pärla nu i höst/vinter ... bl.a MH-GTR´s frontspoiler (lackas nästa vecka) ska ersätta original spoilern. Nya snyggare trösklar är beställda . 18´ fälgar ska det oxå bli ....

Nu ser jag bara fram emot våren och alla våra Z- träffar framöver :-)

Nehej du BoZton Grodan, jag har minsann inte gått
i ide ....... än :-)))

Mvh
Maria

St
16
Stefan A
740iL -99
BMW Z3 1,8 - 97
Väldigt bra och roligt trådämne =)

Har varit på jakt efter en Z3 länge och när jagnu fick chansen att komma över en billigt då slog jag till direkt. Denna bil har jag tänkt behålla många år. =)

Z3Maria, det märks och syns verkligen att du brinner starkt för din Z som jag för övrigt tycker är den finaste jag sett.
Med MH-GTR fronten på kommer den se grymmt giftig ut.Hoppas man kan få se lite bilder när bilen e klar.
Kul att se en sann kvinnlig entusiast hittat hit till detta eminenta forum, det gillar vi!

Stefan/
ännu en Z3 från Jönköpinstrakten. Det verkar vara Svenska Z3 Mecca om man dömer från antalet er på denna forum...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
helt klart var Bond inspirationen
st
11
stina
Bmw z3 2,8
atlantblå
Hej grabbar.. o maria =))

Föll för Z;an direkt när jag såg den..
Såg bond filmen först efter inköpet, o kan konstatera att han har gjort bra val av färgen..-))

// kristina.. i väntan på sommaren!

eF
900
eFx
520d Touring -09
Z3 M Coupé = Kärlek, hur djupt den rotat sig känner man dock inte förrens nu när man sålt den..... :/

/eFx
BoZton Grodan
eFx....

Kul att se att du fortfarande skriver här...
Pssst...du får skaffa en ny pärla till våren...du vet...en sådan utan tak*

// BoZton
Ingen aktiv som har en z4???
Dufvis
BoztonGrodan:

Måste erkänna att jag verkligen drar mig för att parkera.

Har nu nästan totalt undvikit att parkera i stadsmiljö för att få ha dörrsidorna hela och raka. Till och med på jobbparkeringen gäller det att välja plats med omsorg. Visst, lite strul är det att alltid stå längst bort på parkeringsplatserna eller rundkörandet för att hitta en fickparkeringsplats. Men..sidorna är hela vilket är en fröjd att se när man tvättar och gnor..

Då känns det skönare att fälla taket nästan oavsett vilket väder och njuta av färden...mycket roligare än att stå parkerad...

//DD

Hellre en förutfattad mening än ingen åsikt alls.....
Zerkano, det finns några Z4 ägare aktiva på forumet. Uppenbarligen behöver dem inte rättfärdiga sin bilägande på samma sätt som vi ;-) *asg*

____
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Ba
22
Bagaren
X5 3,0-02
Är en nybliven ägare till en z4.Har haft 3,5,7,x5 serien.När jag
såg z4 första gången tyckte jag den såg kantig å eländig ut,men
nu tycker jag att den är skitsnygg,är en dröm att köra,har stora
motorn. brum brum

eF
900
eFx
520d Touring -09
Säger som Arne skulle ha gjort (med en väl så sliten replik); I'll be back!

/eFx
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Får min Z4 till våren.
aye: fabriksbeställd? vad valde du för optioner?

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.