AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.473

svagt tryck spolning vindruta E39

Lars Mellstrand
Jag har svagt tryck när jag ska använda spolningen vindrura på min E39. Intensivrengörningen fungerar klockrent och lycktorna men otroligt svagt tryck på rutan, vet någon vad detta är för fel??

Lasse

Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Det kan vara skit i insuget för spolarpumpen, jag hade liknande fel i fjol.

Spolarpumpen sitter innanför höger innerskärm, mot kupen till. Lossa hjuler och nederkanten på innerskärmen så kommer du åt pumpen utan problem.
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
troligtvis skit, blås rent med tryckluft i slangarna om det inte hjälpte att rengöra pumpen.

########
# PAJALA #
########
Lars Mellstrand
Jag provar tipsen

Tack för detta

AT
8
ATz
523i -97
Samma sak har hänt mig. Det visade sig vara slangen som hade lossnat, det var bara att trycka ihop den igen så fungerade det perfekt.
Lars Mellstrand
Lösningen på problemet kommer här!!!

Det sitter en skarv i motorrummet på höger sida straxt före en nivåmätare för spolarvätskan, den skarven hade glidit isär några milimeter

så enkelt men nu vet jag hur man tar loss inneskärm och var spolar tanken med sina motorer sitter.

Tack för hjälpen allihopa

Lasse

Hej Lasse har troligt vis samma fel på min fast jag har inget tryck alls i vanliga spolningen,det är bara intensivrengörningen samt strålkastarrengöringen som fungerar,var du tvungen att gå in bakom innerskärmen för att komma åt .och var det bara att trycka till skarven för att det skulle bli bra?

----
Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
den har glidit isär för mig också med samma resultat.
Verkar vara nåt som kan drabba alla E39.

/J
Lars Mellstrand
Jag tror att första kylan förorsakat detta då man inte har spolarvätska med rätt minus tal, detta då resulterar då i att skarven fryser isär.

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ingen som har samma erfarenhet från en E34?
Har bra sprut på vänster sida, samt ur ena hålet på höger, men det andra hålet bara fiser ut, såvida jag inte kör med intensiven då går det utav bara den på båda...

*BAWORAK*
Lars Mellstrand
Följ slangarna svante!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vaddå följ slangarna?
Plocka bort hela ljudisoleringen från motorhuven då eller???

*BAWORAK*
Ru
38
Runarn
E39 520iAT - 97
2 x E21 323i 80/82
Hei hadde samme sak med min E39 som SvanteE. Det var slangen som hadde lossnat från det høgre spolarmunstykket.
He He ibland undrar jag hur jag läser inlägg Lars det var ju bara att trycka ihop slangarna på det stället som du skrev inte bängla i innerskärmarna som jag trodde att du skrev men nu har jag oxå studerat innerskärmarnas konstruktion o dyl.

----
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.