AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.498

Topfart BMW M5

Sida 2 av 4
Jodå, visst har jag provat att köra M5 E34 i höga hastigheter och den går stabilt. De flesta vägar känns dock ganska smala i 270km/h. Dessutom kryllar det av mottrafikanter som inte inser att man beter sig som man gör.
KaLLeSpeCiaaL
hhhm 9tusen varv ,det går absolut inte,men annan slutväxel ,där har vi nått,men det e ett ingrepp i lådan,men det får man asså ta,men ettan tvåan trean o fyran ska va original,så den axar bra,det här ska jag gräva i!

Mäkinen kul o höra att det går stabilt fortfarande,270 asså det går idiot undan då *asg* kört 260själv som max,det va me en special byggd volvo s40 t4,man va lite skakis efter den resan,MÅSTE KÄNNAS TRYGGARE ME EN BMW *smile* men i alla fall,vilka risker o de man tar,,idioti helt enkellt,men man lever bara en gång,o man har väl hört utrycket LIVET BÖRJAR VID 200 ett antal gånger men sen kan man säga att DET SLUTAR VI 300
hahahahahahaaaaaaaaaaa M-POWER
Dr.BMW@solna
Jag menade bakaxeln när jag sa slutväxel,men som du sa
får man sämre ax från stillastående med hög utväxling
baktill.Själv har jag en 3,15 utv. till min M5 drivlina,det blir som att starta på 2:an.

336i-89,318i-88
KaLLeSpeCiaaL
AAAAAAAAAAH du mena bakaxeln=den rör jag inte,hellre trixar jag 5:ans växel i lådan=värre jobb men resulterar me normal ax,mycke tänkande,men vi får se
Kid
Köp gärna min 2.93:1 bakaxel.
Min 540ia gör teoretiskt 334km/h på 6500 rpm med den bakaxeln.
Jag byter nu upp mig till M5 3.6 bakaxel med 3.91:1 som gör så att min V8 varvar 6500 rpm vid 255km/h men bättre acceleration dit.
300km/h är inget för mig.
Hellre bättre 100-200 km/h tid än toppfart.

/Kid and his aimee
BMW 540iA - 93
BMW 318i - 85
Länk
Länk - min site.
KaLLeSpeCiaaL
jag måste ha mitt accellaration kvar,går inte annars,så jag kommer inte byta nån bakaxel,m5:ans bak axel e grym,,din blir starkare när du bytt!
men många av bakaxlarna till m5 e slut,se till att hitta en bra av nån seriös säljare
bmwluver
Allvarligt talat.... hur ofta kör ni över 200 km/h?? Då är det väl roligare med en bil som axar bra istället!
Diesel_Power
finns väl just inte nå vägar som man skulle vilja ligga i 300 knutar på i sverige, tack vare miljö & vänsterpartiets sk "gröna skatteväxling" så ser ju i princip alla vägar ut som bonnvägar :(

Turbo Diesel är det enda rätta
KaLLeSpeCiaaL
grabbar ni har rätt HELT RÄTT

MEN DET E ETT MOTTO =KÖRT 300
HA EN BIL SOM GÖR 300

SMIIILE
Har haft 283 blås i sommar förbi gävle (jävligt fin flygraka),bilen segade sig fortfarande mot varv stoppet(7850 rpm).Jag hade ca 7300 rpm när en biljävel bytte fil och sabbade min toppfartsorgie.
Kid
Kalle: du får kvar din acceleration, hört talas om växellåda?

Jag byter till M5 bakaxel p.g.a 0-100 blir mycket bättre, inte mycket mer i övrigt.

Det är kanske dags att du ser dig om andra prylar än bara M prylar, det finns bättre.

Jag har kört en M5 3.8 i 270km/h mätarfart, inte är den stabil i dom farterna.

Mycket få bilar är stabila i 250+ km/h utan en massa downforce.

Kalle: en fråga, hur gammal är du?.

/Kid and his aimee
BMW 540iA - 93
BMW 318i - 85
Länk
Länk - min site.
KaLLeSpeCiaaL
283 ooh måste ha vart grymt,men på mätarn ivar så ska du nå 295 me din bil,du har ju mappat o tagit bort kattarna

Nån fråga min ålder JAG ÄR 21ÅR

3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an
KaLLeSpeCiaaL
ALPINAS bakaxel o lådor är BÄST det vet jag ,men jag vill inte ha nån BLANDRAS-BIL *asg* vill att det ska VA M-PRYLAR,men visst får man modifera lite,det e ju teknik från 91 ,nu e det 2001

KaLLeSpeCiaaL
jag har på gång 95:ans låda 6VÄXLAT nami nami va gott:)

KaLLeSpeCiaaL
IVAR hur kändes det att få spöa KRISTER.S BIL? haha
men du ska veta att vi håller på/se framemot me nya race *ler* o då får du va duktig på gasen OM DU HAJJAR va jag menar *s*

Dr.BMW@solna
Kalle,jag vill inte förstöra ditt glädjerus,men din
bil kommer inte gå fortare med 6-pet låda.....
samma utv.på de sista växlarna.Men 1:an kommer du att avverka fortare än fort...

336i-89,318i-88
KaLLeSpeCiaaL
HoHoHó fan då,men ja asså ääääääh ,,,sur nu ju

du skulle inte sagt det juuuuuuuuu

*äsh skojja* tacksam för tipset ,kul o få veta va som e rätt o va som e fel,men jag trodde sexans växel va större,,att varven gick mindre o de,så det är bara i start det är bättre eller>=?

KaLLeSpeCiaaL
dR SOLNA,,hur går en liten 3serie me M5 motor,måste gå som ett svin,,,vill du sälja maskinen?

bmwluver
öhh... vem är det som kör i över 200 blås på svenska vägar... idioter eller? Finns banor för sånt...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns nog ingen bana i sverige där man åker över 300 blås på eller har jag fel? Kanske hyra en flygraka ? ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.