|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
KaLLeSpeCiaaL |
Hörde att när m5:an chippas och man byter till ett supersprint avgassystem så gör bilen 295km/h och sen om du sätter på 18tums hjul samt sänker bilen så gör den över 300blås ,dvs sänkt=mindre luftmotstånd STÄMMER DETTA TRO? (över 300blås) |
| Vilken M5? | |
|
Med säkning så minskas bilens frontarea med bibehållet Cw-värde så minskar luftmotståndet. Sänkningen kan påverka Cw positivt såväl som negativt eller inte alls. |
|
KaLLeSpeCiaaL |
bmw m5 91 3.6liters sexan 24ventiler |
| Glöm 295 och glöm 300! | |
| En M5 -89 slår i varvstoppet runt 275-277 ärliga km/h med originalhjul har jag hört. Då pekar mätaren bortemot 285km/h. Den går tungt redan när mätaren passerar 270. | |
KaLLeSpeCiaaL |
rätt bra ju 277,slår nya M5:an i alla fall |
Lotus Samuel |
Med spärr ja =) Vid 280 lägger automatlådan i brabus e-klass i 5:an och forsätter axa. hehe... |
KaLLeSpeCiaaL |
Lamborghini spinner vi 300 så kan man oxå säga,,,detta e BMW SNACK ursäkta |
|
Kalle vad menar du med att den slår nya M5:an? |
|
|
En kompis köpte en M5 -90 i Tyskland och den var ospärrad, men inte trimmad, 315hk original, inskriven maxfart i Fahrzeugbrief var 265 km/h. //Sniffer |
|
| 270-280km/h, utan hastighetsspärr. | |
KaLLeSpeCiaaL |
COOOLT GRABBAR nån som har kört m5 270-280?hur känndes det?va bilkännslan trygg eller börja det svajja? Johann chill nu *ler* för Johanns lycka va gör en ny M5 om man trimmar 330? |
|
På vilket sätt är en E34 M5 snabbare än en E39 M5 om båda har fartspärren borta? Förklara vad du menar! En otrimmad E39 M5 gör 296 km/h verklig fart utan fartspärr. Min gör över 305 km/h verklig fart på plan mark och jag har kört i över 310 km/h i nerförsbacke. E39 M5 är stadig som en klippa i 280.... |
|
Dr.BMW@solna |
Har kört 280 verkliga km/h med en E30.Obs! med M3-chassi och 18". 336i-89,318i-88 |
|
Kalle Anka, Du kan väl bara förklara vad du menar med att 277km/h slår nya M5:an, är det för mkt begärt? Märkligt att du blir sur för jag svarar på din fråga om hur snabb nya M5:an är!?!?!?!? |
|
KaLLeSpeCiaaL |
Johann ger inte upp ser jag HAHAHAAAA oki nya m5 gör 250 (min kompis har en) han e en original bög DVS:han håller inte på o trimmar,han fattar inget om sånt heller,så i alla fall ska jag ta han till motorvägen nästa sommar då min bil e klar O SPÖA HAN |
|
Den nya M5:an gör iofs nästan 260 även med fartspärr Men visst har du högre toppfart än honom om du tart bort din. I de flesta fall kommer hna ändå vara snabbare för han når sin toppfart långt före dig om du inte trimmar rejält. Fast det skall du väl göra? :) |
|
KaLLeSpeCiaaL |
det e klart han kommer nå sin fart innan,v8 på 5liter som e m-power grejjad fattar man ju,men visst e det stora planer på g här,men man får se,men målet e inte att börja tävla mot nya m5,det går alldrig,men skulle va en dröm för mig att få ta hans nya m5 i topfart,mer en grej att få han att börja hålla på,min dröm e att få uppleva ärliga 300blås,o det skulle jag kunna ta me hans bil om han chippa den,men han vägrar,men få se va som händer HA DET BRA ALLA /själv e jag förkylld HUH HUH |
KaLLeSpeCiaaL |
jag ska klocka 300 till nästa sommar,SHIT haha,vad krävs? |
Dr.BMW@solna |
En annan slutvxl,om du inte kan varva 9000rpm. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.