AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
931

Bytte instrumentbelysning E32, nu blinkar Airbag-lampan...

Som sagt...den började blinka när jag skruvat dit allting igen. Någon som har ngt tips??

--
...om man inte frågar får man inget svar...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Satt du på tändningen utan att ha återmonterat allt kablage om du lossat instrumentet ???.

///MVH Hasso
Hmmm..... kan jag inte tänka mig... jag brukar ha allting avslaget när jag mekar. Men - ingenting är omöjligt..den KAN ha varit på i läge 1 möjligen...

--
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
På min E39 så tänds enbart Airbaglampan i läge 1 och systemen är nog rätt lika dvs systemet checkar i läge 1 innan tändläget är tillslaget.
Då har du "satt" ett airbagfel i och med detta, och kan du enbart reseta detta via diagnosuttaget hos BMW eller med SRS återställere med airbagresetfunktion.
Lite lustigt att lampan blinkar?? Brukar tändas och så slocknar den, är det sedan fel så tänds den igen efter ett par sekunder, men då ska den vara tänd hela tiden, även vid nästa tändningspåslag.
Man får aldrig röra nyckeln med något i airbagkretsen lossat inklusive instrumentlampan.

///MVH Hasso
Ok... Lysande. Låter som en tur till verkstaden då m.a.o....
Tack för hjälpen! Mvh/

--
Problemet löst! Besökte BMW verkstaden och fick lampan återställd samt en hel massa annan nyttig info om bilen när de ändå hade den "uppkopplad".

Mvh/

--
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.