AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
564

Värde på en 328ia -96?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag har tittat på en 328ia från 1996. Den har gått 24000mil, den har halvskinn, farthållare, cd växlare (bmw original). M pkt, klimatanläggning. Nya däck på 16" fälgar (skitfula). Ser väldigt välvårdad och fin ut det lilla jag tittat på den. Ska ut och provköra och känna hur den är i drivning och hjulupphängning. Men vad kan denna bil vara värd ungefär? 72000:-, är det vettigt??? Den står på firma kan jag också tillägga. Återkommer med mer fakta efter provturen.

MVH Morgan.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Många mil....
Men visst, är den helfräsch för övrigt så. Men runt 60-65´ är nog max vad en sån bil kan vara värd. (tycker jag personligen det känns som).

Länk Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag håller med om att det är många mil. Men den verkar vara välrevrad och skött. Så då borde inte slitaget vara mer än nån annan. Men jag vet inte... Så glömde jag en liten detalj, det är en coupé. Och dom är ju lite dyrare.

MVH Morgan.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Välservad ska det självklart stå, inte välrevrad som jag skrev...
Kowalski
Håller med Anders, tycker drygt 60 låter rimligt. Kolla så automaten växlar som den skall!

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Håller med Kowalski. Automat står inte högt i kurs på treserien. Har bilen ASC+T?`Gör underverk vintertid speciellt om det är en automat!

/Simon
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den gick klockrent i både motor och låda. Men det var div små saker på den. Men den hade ASC och färddator och massa trevliga saker. Taklucka är väl inte direkt världens vanligaste tillbehör i en coupe? Och halvskinn har jag nog inte ens sett. Men men, jag ska inte köpa den i vilket fall som helst. Den hade för många småfel...

MVH Morgan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.