|
|
|
|---|---|
|
Håller på och försöker komma på hur jag skall byta ut orginalstereon mot en sony-cd. Funkar inget vidare. Kan antennen vara kopplad till "pinnen" bak mitt på orginalbandaren? Det sitter en koppling med två eller tre kablar där den går in i alla fall. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Antennen sitter i ett hål på äldre stereo med en lång pinnkontakt. På nyare är kontakten annorlunda, kort pinne och vinklad. Det du ser är säkert en kontakt för larm, när stereon lossas gör styrpinnen att kontakten påverkas. FP |
|
|
Ok det kan det ju så klart vara, larmet att jag inte tänkte på det. Men antenn "i ett hål med lång pinnkontakt", vart går den in i stereon då? Det sitter ju bara cd-växlarkabeln och själva "huvudkontakten" med ca:16 stift på den. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Det är inte så att du har radiodelen bak i skuffen? Då går antennkablen så klart dit i stället. Annars måste det sitta en antenn inpluggad i stereon. FP |
|
|
Jo jag tror det sitter nån antenngrej bak men hur får stereon in kanalerna då om antennen sitter i skuffen? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Du får skaffa en förlängning till antennkabeln om du skall byta till en ny stereo. Glöm inte att strömförsörja antennförstärkaren till värmetrådarna i bakrutan (antennen). Finns många trådar om detta här på forumet. FP |
|
|
Men hur får orginalstereon in radiostationerna då? Jag har gett upp sonyn och skall köpa en orginalcd men kan ju vara kul att veta ändå :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Det är bara så att själva radiodelen är separerad från manöverdel och display. Styrs via en databuss i kabelstammen. Det du ser framme i bilen är alltså inte radion. Med databuss kan man placera radiodel, växlare, enkel-CD/kasettspelare, manöverdel, knappar i ratten osv fritt i bilen. FP |
|
|
Jaha är det så det funkar! Tack så väldigt mycket folke för att du upplyste mig om detta! Kan ju vara bra att veta :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.