|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
2000-2500 mil varav ca 1500 i en MB (jobbet). Resten i BMW och Volvo |
|
|
Fy fan vad vissa av er kör! =) 2100 mil/år. Pendlar ingenting till jobbet. Plus ca 200 mil med päronens bilar (när min är hos doktorn). |
|
|
Köra=nöje. Köra+nöje=dyrt. Dyrt+nöje=jobb. Jobb+Köra=inget liv. =P Ny bild 3okt- Länk |
|
|
Lika mycket som jag uppgett för mitt försäkringsbolag?? Två bilar är fler än en.. |
|
| Kör BMW 328 e46 ca 3500 mil per år. | |
|
Jag kör ungefär 1500 mil om året. Så om 5-6 år så har min 330 rullat 10 000 mil om jag har kvar den då dvs :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| 1100-1200 mil i BMW:n och cirka 400 mil med Golf cabben. Har även varit en runda i Norge plus lite småkörningar med farsans Volvo 960 så det tillkommer väl 300 mil med den också. | |
|
Ungefär 1300 mil/år varav 400-600 på sommaren. /D |
|
| 11000 km i BMW och 500-1000 km i andra bilar. Dessutom tillkommer 7000 km på Yamahan. | |
|
Jag har ingen aning om hur många mil jag kör men jag har då uppgett till mitt försäkringsbolag att jag kör 1500mil. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Tog körkort 1998. 1998 - 2002 körde jag i snitt 4500 mil per år. november 2002 köpte jag för första gången en BMW som bruksbil och jag sålde den bilen för några veckor sedan och under denna period hann jag bara med drygt 1100 mil. Mestadels för att bilen var sönder och väntade på reparation. :-( Länk (Såld) |
|
Bmw ludde |
Kör man mer en 3000 mil om året, är det inget snack om att man ska han en disel. En 330 d, 530d som e chippad till 220 hk och 450 nm...och drar under litern... |
|
Bmw ludde: Tycker inte om Diesel, sen spelar det inte någon roll om det är billigt, kör man så mkt vill man ha en bil som man trivs med. Dessutom så kostar de bilarna du talar om bra mycket mer än vad gemene man har råd med.. 530 D betingar blygsamma 370 000 kr... Diesel är väl det sista jag skulle vilja köra om jag ska lägga ut de pengarna! Sen finns det inga roliga diesel bilar under 50 000kr... Länk (Såld) |
|
|
Mugge: Jag kan lova ett en runda i t.ex. 330d eller en 530d eller en 740d ger dig nytt persektiv på Dieselbilar.... Men visst roliga, Dieslar under 50 är det dåligt med ( fast en MB 220D -72...wow!!) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Numera kör jag inte mer än några hundra mil/år, fattiga studenter cruisar inte så mycket... :-( Men när man jobbade så blev det väl en del mil (körde mina 90 h/2 veckor, har aldrig räknat milen) plus ett par tusen mil privat, Mercedes på jobb och BMW:n privat. |
|
|
Gasar-Magnus: Visst jag kan tänka mig att 740D inte känns så diesel-aktig men varför välja 740D när man kan få 740i.... känns fel heltenkelt... Jag har kört 525 TDS-93 en hel del och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad... Det kändes som att byta upp sig när man kom tillbaka till en MB med 1.8 liter 4:a på 109 hk... Länk (Såld) |
|
| Mugge: tänk då på S400CDI, det är en diesel som t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att köra... | |
|
ca 4500 mil/år i diesel (numer, har lyckats minska 1000 mil pga närmre till jobbet)..... Ett "problem" med att köra diesel är att en extra tur inte kostar så många kronor, det som kostar mest i en diesel är tiden och inte milen (hög skatt, ej samma värdeminskning på grund av mil men låg bränslekostnad). --- Always Diesel |
|
| Inga mil just nu i en BMW, men cirka 3000 i en audi och ganska många i en scania. ( letar efter en MB ,Audi diesel ) | |
|
Mugge: TDS är just gammal förkammardiesel som inte är så värst kul ( och som verkligen inte skall jämföras med moderna commonraildieslar) Och med ökande ålder inser du att livet inte bara är +7500 rpm utan botten vridet (t.ex. acc uppför en backe på 5an med en 530d) som ger den där mäktiga V12 känslan ( vad gäller draget i just en BMW 740 är det så att d visserligen åker på pisk på 0-100 men 100-200 är det överhängade risk för just det motsatta p.g.a. av jättevrimomentet i en d) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.