|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Bmw ludde. Det där med att bilen blir mer segstartad , det märkte då inte jag när det var runt en 25 minus , så startade 323 på engång så. MVH Leffe |
|
hur vrider man på lmm? |
|
| Vrider på vad... och vad skulle det göra för skillnad? | |
320-325 |
man lurar lmm att skicka in mer bränsle .. själva klaffen öppnar sej som vanligt men när man har vridit på själva skivan innanför det svarta locket så tror den att klaffen är mer öppen än vad den igentligen är .. jag hade en kompis som gjorde så på en 740tic men för att få mer soppa i motorn men det funkar nog inte så bra på fullgas eftersom då räcker ju inte skivan till .. jag är lite osäker på dt här har alldrig prövat själv men det är så jag har fattat det .. |
|
Personligen så utgår jag (kanske något naiv) från att ingenjörerna på vårat så kära bilmärke har funderat ut hur mycket luft vs soppa mm som våra bilar behöver/vill ha för att leverera ordentligt med körglädje. Visst, jag föll för lockelsen och köpte ett sportluftfilter av insattsmodell och det låter lite tuffare men någon nedgång i såsförbrukningen har jag inte sett skymten av. Försökte med 98 oktan...... kändes som den rann rakt igenom :-(( Länk |
|
svintoleffe |
320-325 man kan vrid rem ochså innan för plast loket räcker med en kugg så gör det en brea skillnad. Men jag mande att man vrider på ställskruven till co-halten och ökar co , och då ger man motorn mer bränsle över hela registret. Ska man köpa ett sportfiler så finns det två som jag rekomenderar och det är kn-filter sen är det något annat japansk märke ochså. Kn filtret släpper igenom så lite så det är jämförbart med ett orginal filter Det med att bilen dricker mindre bräsnle det stämmer, blev en bra skillnad på 323 jag körde kan jag säga. Adrenalin, på en del punkter så har du rätt angånde bränslet men på en del fel, vissa bilar går för snålt . det känner jag till. MVH Leffe |
|
svintolleffe: intressant, påverkas co halten så mycket att den inte blir godkänd när dom mäter den på besiktningen? |
|
svintoleffe |
Det beror på vilken co halt du har senast du var och besiktade, själv ska jag vrida ner min lite innan jag åker in till bes. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.