|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det är så att jag aldrig haft att göra med elantenn innan så jag trodde den bara skulle gå upp så mycket som den gjorde. Nu emellertid såg jag att det gick dra upp den ytterligare 2 "steg". Orkar inte motorn med att köra upp dem? Hur ska jag fixa detta? Vill ju ha BRA mottagning. Tacksam för svar! MVH Jimmy | |
|
Kolla först så att den inte är skadad, utan är rak och fin. Sedan kan du göra rent den i utdraget läge, det brukar samlas mycket "gojs" på elantenner. Sedan kan du försiktigt smörja upp den med lättflytande olja (t ex symaskinsolja), som du torkar av efter du har kört antennen upp och ner ett antal gånger. Tar du inte bort den samlar den smuts, och då är problemet tillbaka snabbt igen. Upprepa denna behandling då och då. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaret! Ska prova det med symaskinsolja. Jag märkte dock att det översta "steget" var böjt. Ska försöka att böja tillbaka det och testa. Borde vara det. Kan man köpa en ny antenn annars? Kostnad? |
|
| kom ihåg att köra upp antennet och göra rent den noga när du tvättar bilen. jag hade samma problem på min V***O S70, fast på den resulterade det i ett byte av antennen. så håll den ren och smord! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.