|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på vilken BMW jag ska ta hem från tyskland. Tänkte mig max 100.000 och mkt kul. Just nu tänker jag på en E36-328 96-97 något. Helt vill jag inte den ska ha gått mer än 15000 mil. Något ni kan berätta varför det är ett bra/dåligt val eller om jag ska en annan? Det verkar bäst för mig. Åkte i en 320i -03 nyligen. 2.2 liter och 170 hästar. Den var TRADIG som fan. ha det gott | |
|
328 är en mycket bra bil på många punkter,så de är ett mycket bra val..! Att hitta en tex 328-97 som gått under 15000 mil i Tyskland ska inte vara några större problem,men va lite skeptisk om du skulle hitta en me väldigt lågt milantal...men vänder du dig till en seriös frima brukar de inte vara någon fara. Lycka till! |
|
|
aa...fast jag har märkt det att det kostar betydligt mer från stora handlare med fet garanti... Finns det några särskilda fel på 328:an som man bör akta sig för |
|
|
Verkar itne så många som vill svara på mitt inlägg här. Finns det någon annan bra sajt där jag kan läsa om E-36 och synnerheter 328? |
|
|
Det enda rådet jag vill ge dig är att det finns MYCKET BMW till salu i Tyskland. Och det innebär att du, om du bara letar en del, kan få bilar som är LÖJLIGT billiga. Helst skall du kolla runt när du är i Tyskland eftersom tyskarna VET att vi svenskar gärna åker ner dit och köper bilar och priserna på mobile.de tex därför ligger en bit över vad man kan få om man åker ner dit. Kolla också i södra tyskland. Dels eftersom de inte saltar där och dels eftersom tyskar i södra tyskland ofta importerar bilar från Italien och sedan säljer vidare. Kan därför bli LÖJLIGT billigt (speciellt om säljaren bara har italienska papper). Min bror köpte nydligen en Nissan 200 SX i toppskick med skinninredning för..... håll i dig nu... 16.000:- ;) För dina 100.000 kan du säkert få en MYCKET fin BMW, vare sig du vill ha en M3'a, 328'a eller vad du nu siktar på... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
| Tryck på sök inlägg och skriv in E36 och sök i import-forum! | |
| Själva 328-modellen i sig ska de inte vara några speciella problem i mot andra E36:or,om de nu finns nå speciellt problem me dom i huvetaget..!? | |
|
Jag vill bara ge mina rekommendationer efter att ha ägt en 328iC-97 i drygt 3 år. Problemfritt ägande sånär som på bytta spindelleder men det är både vanligt och billigt att åtgärda. Undra om inte 328:an är det bästa valet om man väger in både ägandekostnader och körglädje. Lycka till, Andreas |
|
| funderar lite på en bättre beggad M3....frågan är om man hittar en i bra skick...en 93-94 alltså... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.