|
|
|
|---|---|
|
Mja, som rubriken lyder. trodde att mätaren var trasig, då det var reservlampan som lös och endast 25L bensin gick i tanken innan pumpen slog ifrån! så nu åkte jag 25mil,å fick soppatorsk på värsta tänkbara ställe. fick hjälp, tänkte tanka fullt, och får bara i 28L igen!!! vad beror detta på? jag har provat att ha tankröret (slangen) i olika vinklar, utan resultat BmW - enjoy! | |
|
Kan det være en avluftnings-ting på tanken som er kass? Bensin inn = luft ut. Annars tror pumpen på bensinstasjonen at tanken er full, og den slår seg av. Inte helt sikker! Se: Länk |
|
|
Hmm kan det vara så att tanken som är delad har blivit igensatt i röret som förenar de båda tankhalvorna? Ett alternativ kan ju vara att tanka med dunk, får du då i mer soppa än med pumpen på makcen så är det troligen som Morten M säger, en avluftning som är förstoppad. /Anton |
|
|
okej. det låter rätt troligt att bara en tank fylls på bilen, om det nu är delad vill säga! jag försökte med olika vinklar att tanka, men det slår ifrån och överfyller hur jag än gör :/ när jag tankat "fullt", så visar mätaren fullt. men den sjunken oroväckande fort :/ iofs går den ca: 30 mil på full tank = 30L. men, det kan ju vara täppt, hur öppnar mna upp igen? BmW - enjoy! |
|
|
Avluftningen tar vägen från ovansidan där pumpen sitter till.. Hmm ja den tar vägen nånstans.. Lyft på baksätets sittdyna och skruva bort det locket du har på vänster sida om du sitter med ryggen mot färdriktningen. Där ska det vara en flätat grov slang, det är avluftningsslangen så vitt jag vet iaf. Det sitter även en avluftning i motorummet, bredvid bränslefiltret på min bil. Kanske är annorlunda på din. At tankmätaren sjunker borde bero på att soppan hittar in i andra halvan av tanken ändå på nåt sätt. Det kanske går sakta? Om du väntar ett tag efter du har tankat "fullt" och tankar mera efter det, då kanske du får i mer i tanken? Frågar för säkerhets skull, du har 55 liters tank med pumpen monterad i tanken? /Anton |
|
|
tja. ja, det där med avluftning förstår jag ändå inte riktigt, det är för den tanken som man INTE tankar i antar jag? jag har 58L tank enligt autopower. om pumpen sitter i vet jag inte, men den ska inte vara bytt vad jag vet iaf. det sitter iaf filter direkt utanför/under vad jag vet. BmW - enjoy! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.