|
|
|
|---|---|
|
hejsan Är ny här, har skaffat mig en bmw 520i 84 årsmodell, har kollat väldigt mkt på bmw turbo byggen o är på väg ev att köpa en konverterad . men tänkte höra med er som vet hur mkt drivlinan tål Är det stor skillnad mellan min 520i drivlina och 325ans ? Hur långt räcker det med svarvade kolvar ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
ingen som vet om den är hållbar för ca 350 hk ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
det beror ju på hur du kör, lugna starter samt växlingar så lanske det håller mkt börnande osv så håller det ju inte org heller hur länge som helst. men en sak kan jag säga, kopplingen håller INTE, å byt din klump till en med diffspärr. annars så tror jag att det kommer hålla hyffsat bra |
|
320-325 |
har hört rykten om att kopplingen är samma på 320/325 inte för att jag tror på det men jag ville bara kolla om nån annan kan svara på det. jag kör med 175hk på 320 drivlina och har kört väldigt hårt men det verkar bra |
320-325 |
iförsej så 350hk då borde det vara lite annan sak det gälller nog att tänka sej för |
|
För att jag är på väg att köpa en bmw 325 som är turbo konverterad o ville höra mer vad själva drivlinan tål bilen har ca 450 NM o ca 350 hk i hjulen inte kul om den sen rasar direkt när man har köpt den Om det inte blir av så kanske jag ska konvertera min 520 istället o satsa på mkt hk :) Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.