|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min 525 -95. problemet är att bilen inte startar, startmotorn går men pumpen är helt tyst. Provade att köra pumpen direkt med 12V då går den. Reläet provades i en annan bil och då funkade det. Batteriet är fulladdat. Byglade reläet men då gick inte pumpen. Hur felsöker man vidare. Bilen är utrustad med startspärr kan den ha brutit bara bensinpumpen. -Robban- | |
| Hade liknande symptom på min bil,lämnade in den och det som gjordes var byte av lamdasond | |
|
Jordfel till bränslepumpen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Jordfel! | |
| Vart kan man börja söka efter jordfel? | |
|
En gissning är anslutningarna till pumpen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Har du mätt att pumpen får + ? Det är väl steg ett. Jorden är steg två Beroende på resultat fortsätter man på olika sätt Saknas plus så mäter du på tex säkringen och även stift 30 på bränslepumpsrelät om där finns ström Saknas jord = ny sladd direkt till pumpen Så ladda multimetern bara Mvh fredde |
|
| Kolla om du har ström till din styrbox,jag hade samma fel i min M5 | |
|
Kan det ha något med triggern att göra? Känns inte som spridarna gör sitt jobb. Både pump och spridare bryts väl om inte triggern är ok,eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.