|
|
|
|---|---|
|
Bytte till vinterdäck idag. Samma däck o fälg som jag haft förra året, men iår så 'tickade' det lite då jag körde iväg. Varje varv bakhjulen snurrade så tickade det. Provade att dra i lite handbroms vid rull och det blev högt och man kände vibrationerna i handbromsen. Vad kan det vara? Det försvann lite efter att jag provrullat med handbromsen lite idragen. Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
|
ingen som vet? det borde vara någon som kan gissa... :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Rost i trumman för handbromsen (inuti skivan) gissar jag på. /Jonas |
|
|
Kolla så det inte är hjulbultarna som e lite för långa till vinterdäcken och tarimot på innsidan.... Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
baggen, du har nog rätt för jag har behållit låsbulten som jag har till sommar-fälgarna och den är något längre :-/ Får byta den ikväll. Tack för tipset! Vad är det som tar emot på insidan? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett ganska vanligt "fel" om man har fel bultlängt till fel fälg. Ibland har det slagit tvärstopp och gjort rent hus inne i bromskivans trumma och bara varit att byta ut handbromsdelarna. ///MVH Hasso |
|
ahaa... tur att det bara var lite 'tickande' ljud då *puh* :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
hur fungerar handbromsen på mina bilar egentligen grabbar??? satt någon extra platta!! hur tar man bort endast handbromsdetaljer å byter? BmW - enjoy! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.