|
|
|
|---|---|
|
Har problem med mitt centrallås, det går nämligen inte att låsa alls. Varken innifrån eller utifrån. Men om man kopplar av polerna till batteriet så funkar det helt plötsligt. Några tips ? Centrallås motorn ? // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
|
mitt c-lås va också knäppt ibland låste sig alla ibalnd låste sig 1 ibland 3. ja koppla bort mitt.. vet inte alls va det kan vara.. är tydligen ganska vanligt på E30. Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Jo, har sökt en massa och det verkar som att flera e30 ägare har problem med centrallåset, men jag hittade ingen som har samma sorts problem. Det är så att nyckeln går inte ens att vrida om, iaf inte så länge det finns ström i bilen. Då jag skrev att då man kopplar bort batteriet att det funkar så menade jag att det går att låsa då, inte att centrallåset börjar fungera. Tänkte att det kanske kunde missuppfattas. Ingen som har haft samma problem som jag ... eller måste ja ner med dörrsidan å börja felsöka själv ? :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Kolla kontakterna till centrallås dosan. Om du tar bort vä högtalare så sitter den där bakom nertill. Den sitter med två skruvar sen kan du bara dra upp den. Kolla så att inte kontakter är ärgade eller det kanske är så simpelt det bara hoppat loss. Funkade centrallåset förut? Eller var det trasigt när du köpte den? Är det bara förar dörrens sida som inte går att låsa upp? Mvh Johan |
|
|
Det var så när jag köpte den och givetvis var det det enda jag inte kollade så det fungerade i princip. Det är så att nyckelt går inte att vrida om utifrån, det går inte heller att låsa förarsidan innifrån. Men det går att låsa passagerar sidan innifrån. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Några förslag ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Är nog läge att riva dörrsidan nu. Skulle tro att du har Deadlock som flippat ur, alternativt är c-låsmotorn felkopplad i förardörren. Har du eftermonterat larm på bilen ? Kan ge märkliga fenomen på c-låsavdelningen. //Peter |
|
|
Nej, inget larm ... ska meka lite i bilen under helgen så då blir det nog att ta ner och kolla. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
BMW Kungen |
Har samma problem just nu. Ärg i på kontakten till C-låsets styrbox. Men inga dörrar går att låsa eller nåsa upp manuellt. inte ens inne från. förutom bagaget som går att låsa med nyckel. Mvh /// Kungen |
| Har ett tips, pröva att justera centrallåsmotorn på förardörren. Det funkade på min E30. | |
Hellraider |
Hej hej ! du kan jhu ta och köpa ett nytt ett =) //Hellraider |
|
Ska ta och kolla upp det där nästa helg , återkommer med lösning på problemet då. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.