AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.213

Finns det fler säkringar

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej
jag har hittat säkringar i dosan fram i motorrummet, med alla relän, samt de som sitter under baksättet, men jag får inte den att slta dra tjuvström, drar 4,6 A oavsett vilken säkring jag tar ur. Vet inte vad jag ska göra, den drar ju ur batteriet snabbt.

HJÄLP!
Ik
223
Ika
525i -88
Vet att jag har en säkringsdosa vid mitt vänstra bakljus med ett gäng reläer. Fast jag har sett att det inte är alla e32 som har det.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Då ska jag kolla det så fort det bara går. Börjar bli mycke förtvivlad nu, o det menar jag.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Näpp, inga saker där. Vette tusan va jag ska göra nu. Men en fundering, det sitter logiskt nog en kraftig + kabel till batteriet, men även två lite mindre kablar där, den ena ser jag går in i en kabelhärva, den andra såg jag inte riktigt vart den går då det var lite för mörkt. Tips där kanske?

Eller finns det fler ställen det kan gå å mäta var det kan dra tjuvström?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det sitter lite säkringar innanför panelen till höger i skuffen, om du har webastovärmare.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Kollade vid bakljusen och efter hela sidan men inget där. Så nu vet jag inte alls vad man kan hitta på. Tycker det ska synas klart när man mäter över batteriet å drar säkring efter säkring. Men det vart inte ens en varriation i strömmen. Nån som har nå ideér?
PETER.O
Du har ingen gammal biltelefon i bilen?
Det satt en i min bil som drog en massa
ström.

Peter
Ras.mus
Det är inte någon glad musikbyggare som dragit kablar till ett slutsteg eller nått och säkrat av någonstans? Det finns ofta gamla rester kvar sedan de tömt ut sin stereo och sålt bilen...
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
ErikW, hur ser det ut med batterikablarna på din 750, hur många kabblar går det på plussidan, jag har tre stycken, kan det vara "orginal"? om, det är nå extra som nån tidigare ägare dragit till nåt som drar ström?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag kan ev ta en titt imorgon kväll, men jag har som sagt Webasto bensinvärmare så det kan skilja. Har du också det och hittade du i så fall säkringarna och extrabatteriet i skuffen??

4,5 Ampere är ganska mycket, det blir 54 Watt. Du kan kanske känna dig till var det blir varmt om du låter bilen stå kallt innan du letar?

Har du kollat om tjuvströmmen ökar eller minskar med påslaget radioläge eller tändning?

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej igen Erik

Har inte kollat hur den drar i radio ellerkort sagt annat läge än avslaget. Ska prova å leta efter nåt som kan vara varmt. hade inte ett extrabatteri eller säkringar i skuffen, men jag ska ta o rensa den bak för att se om det kan ligga nåt nån annanstans o dra ström. Känner mig frustrerad nu. Men är tacksam för all hjälp jag får här. Tack. Vore toppen om du har lust o tillfälle att se hur det ser ut runt ditt batteri.

MVH Ronny.
Paap Reeder
Hej Ronny!
Ryck ur den trepoliga kontakten till värmeventilerna.
Sitter under ett plastlock framme tv vid torpedväggen.

Innan jag fick ordning på´t drog värmeventilerna ca 4 A.
Riktigt vad som var felet vet jag ej men efter litet "mek around" slutade den dra ström.

Är dock säker på att det var v.ventilerna som drog ström.

MVH /// Paap R
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ska ut nu å testa. Alla tips känns som bra tips just nu. Smorde du å hade dig med ventilerna, såg att det inte ska va så svårt att få upp å ev renovera det som går?
MVH Ronny.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej igen.
Ja, nu har jag tagit ur kontakten till värmeventilerna, samt fingrat på larmdosan. Tagit bort kablar från gamla stereoinstalationen som nån haft i den tidigare. Nu är strömmen nere på 0,2-0,5mA, klar skillnad. Rätt säker på att det är som det ska då. Nu nästa sak är att kolla upp ventilerna, men det känns som en smalare sak än så länge. Hoppas att jag nu inte biter mig i benet när jag sa det.

Tack för alla tips, ni gör BMW-ägandet möjligt för mig. Hade absolut inte gått annars. Kan ju säga att om jag inte haft Autopower, så hade jag aldrig köpt en Beamer. Kort o gott, er förtjänst att jag kan glida kungligt.

Tack igen, MVH Ronny L.
Paap Reeder
Hej Ronny!
Tror tyvärr inte det är fel på själva ventilerna utan "på huve´t som styr dom".
Tycker du skall låta ventilerna va´ så länge.
Innan jag tog mig ur min knipa var jag inne på att sätta dit ett relä (de 768:e reläet ...he he) som styrdes direkt via tändnyckeln.

MVH /// Paap R
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ahhh, men vad menar du då med lite meck around? tror jag börjar bli lite gnällig nu....men jag provar.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hej igen,

Skönt att det verkar lösa sig, jag har i alla fall kollat upp anslutningarna på mitt batteri och jag har bara två sladdar till plus-polen. En riktigt tjock som är fäst i polklämman, samt en lite mindre tjock som är fäst i skruven man drar åt polklämman med.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.