|
|
|
|---|---|
| som jag har fått veta till min nyköpta 325-01 måste jag ha minst 16" fälgar. Kan man sätta 205-55-16 däck framme och 215-55-16 bak ???? | |
|
205/55/16 tilsvarer 225/50/16 i rulleomkrets. Går du 1 str. ned i profil, må du gå 2 opp i bredde. Ulik rulleomkrets foran og bak tror jeg kan by på asc-problemer? Jeg ville valgt samme dimensjon bak og foran så det blir likt i forhold til felgen foran og bak. (Bredere dekk = mer gummi utenfor kanten på felgen). |
|
|
Varför experimentera med olika dimensioner fram/bak? Det kan resultera i oroliga och dåliga köregenskaper, särskilt på vinterväglag.... Troligen ligger 215/55/16 utanför bilens helbilsgodkännande och blir då olagligt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag undrar om det stämmer. Dom sa först att min 320 måste ha 16". Jag sa då att varför säljer däckfirmorna 15"? Då gick det helt plötsligt med 15". |
|
| det var mest för jag fick svar på annonsen av en som hade däck i denna dimension . Tack för alla svar. | |
|
325i måste ha minst 16" pga bromsarnas storlek! (300mm bromsskivor) 320i limousin (4d, M54-motorn, ) har mindre bromsar (286mm bromsskivor) än touring och coupé (med M54-motorn). (300mm - samma skivor som 325i) Det gör att 4d kan ta 15", medan touring och coupe måste ha 16"! Där kan lite av förvirringen ligga kring att vissa påstår att 320i skall ha minst 16" och vissa att det går bra med 15".... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.