AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
762

koppla bort asc?

\\\M 325i ZENDER///
tänkte ta bort antispinnen nu å undrar hur man gör d?

mvh
Du trycker på knappen som de står asc på. och en gul lampa börjar lysa konstant i kombiinstrumentet. Då är systemet inaktiverat.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Du trykker helt enkelt på knappen i midtkonsollen som heter "ASC" - da ljuser en gul lampa midt i instrumentpanelet (varsel om avstengt antispinn. ABS kan dog inte kobles ut).
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Man kan koppla en "konding" vid knappen och "lura" asc+t kretsen att alltid vara urkopplad vid start som default. Se länk nedan hur man går tillväga. Rekommenderas !!! Länk
po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Ursäkta min fråga men varför skulle du vilja göra det?

====
The driving Dutchman
Länk
\\\M 325i ZENDER///
hehe varför:)

har man bakhjulsdrivrn ska man utnyttja d:D
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jo, men varför stänga av den på "heltid" som scnitzerman gav som förslag.
Vill man sladda är det ju bara trycka på knappen (varken jobbigt eller svårt). Det bästa är väl att man alltid har hjälpmedlen tillgängliga och enbart stänger av om man vill åka lite bredare?

Länk Länk
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jo, jag tänkte närmast på banåka när jag gav förslaget. Att ständigt slippa trycka på knappen varje gång bilen startas. Och finns det lösningar/modifieringar så bör de ju användas. Varför göra livet svåvare för sig?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Och hur ofta åker man bana jämfört med normalkörning? Var och en gör som den vill men jag tycker det är puckat att mecka bort funktionen, så jädra jobbigt är det inte att trycka dom gånger man vill åka utan ASC:n.

Länk Länk
Hacka inte så mycket på scnitzermann nu, han gav ett tips och den som inte vill ha det så så behöver inte bygga om sin knapp...

----
Projekt Ascona B: Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Vi må skille mellom personangrep og meddelning av egne åsikter. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.