AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
574

oljeläck bakre ben

ni
31
nikks
728iA -98
hallå

spekulant på en 728 häromdan. kikar man bakifrån så är det ett grovt stag(längst ner mot marken) som går ut från insidan hjulet.
det staget var täckt av ett oljeläckage. någon som vet vad det kan vara? nån dämpare som läcker elle dylikt månne..

tacksam för svar.

nikks.

magmo
Troligen nivåreglering? Kanske kan tätas med omegatillsatser?

Sök?

Magmo Maniac is in the house!
ni
31
nikks
728iA -98
vad kan kostaden vara för ett sånt problem? någon som gjort det?
forumet är helt fantastiskt! inget är omöjligt här.

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hade samma fel på min 750, inte alls kul. Visst kan man prova med omega917, men på min var det för sent. På min tror jag att flödet ut ur dämparen var för stort för att Omega skulle kunna täta. Däremot så funkade det bra på servosystemet. Jag har kvar fem stycken dämpare, varav jag vet att två är bra som du kan få ta för en mycket billig peng. Din soppapeng om du kan ta dig hit. Vill bli av med dom snabbt. Dom kostar en del beg oxå o det ska gå att renovera dom. Men skicka ett inlägg så.....

ni
31
nikks
728iA -98
nu vet jag inte det var nivåjustering på den kärran. är det så så blir det genast väldigt mycket dyrare att laga dämpare om jag inte har helt fel eller???
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Japp!
Visa användare
30
norsken
320 i -89
alpina b3 2,7-84
750ia -92
en fråga til ronny
er det edc dempere du har til salu?

v-12= kunge i norge ;-)
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jag vet inte riktigt om det finns fler namn på dämparna, men det är vivåreglering. En slang in sas. men skicket på dom kan jag inte garantera. En, som satt på min bil är helt ok, sen minst en som den förre ägaren lämnade ska vara ok oxå. Jag har nu fem stycken av dom, som jag gärna blir av med. Ju snabbare desto bättre. Ser gärna att dom kan hjälpa nån.

Mejla mig gärna.

MVH Ronny L.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.