AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.165

Var finns "Plåtfälgar 17" " till M3 93?

Har sett att det rullar omkring en del E46:or med 17" plåtfälgar. Dom har typ runda hål runt om, storleksmässigt är dom hålen ca som en golfboll. Jag trodde inte det fanns i just plåt 17".

Någon som vet var man kan få tag på 4 sådana begagnade?

Mvh...

" Bättre en kälke på vinden än en spark på pungen "
Kan vara värt att kolla med nån BMW handlare tycker jag. Farsan har dess på sin 330... men varför?? det är ju så mkt snyggare med 17" alu....
Varför? Förmodligen för att plåtfälgarna är mycket billigare.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Mean Machine, helt rätt...

Kostar 870/st nya på dackonline. Men det kanske finns alu-fälg billigare någonstans.

Original M3; Om du menar 17" vinterfälgarna som många e46:or kör omkring med så är det väl alu-fälgar och inte plåtfälgar? De ser ju ut som plåtfälgar till formen men är alu-färgade?

Tycker dessa ser riktigt bra ut faktiskt, det ser lite rått och brutalt ut på nåt sätt :))

Jens
Finns det ens plåtfälgar som 17"? Visst för specialfordon och möjligtvis storebror SUV.

Har då alldrig sett kapslarna som man kan köpa för att täcka de fula plåtfälgarna större än 15"
Bayerishe... : Ja orginal 17" plåtfälg finns att köpa hos bmw.
De finns 17" vinteralu för ca 900 Kr hos däckonline. inte mycket att orda om när de skiljer en hundralapp per fälg.

Själv kör jag på 17" Dubbeleker 68M nu i vinter just för att de e så tråkigt med plåtfälg.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Jag tackar för alla svar, ska kolla med dackonline.

MrMarsupilami: Jo precis så e det, det råa och brutala... =))

Mvh...

" Bättre en kälke på vinden än en spark på pungen "
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.