AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.133

Turbo Alpina..

Hur blir det att turbokonvertera en B6:a -86:a?? tänkte mest på alpinas egna tändbox..,den lär väl få fnatt när den får övertryck istället för undertryck!?

Mvh Jocke
www.frid.cc
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Gör inte det, ta hellre en 745 motor och sätt i om du ska göra en sådan konvertering... Synd att förstöra en orginal motor. Sen finns det säkert de som vill ha en sådan motor i sin bil, så det ska väl inte vara några problem att få den såld.

Men det är ju bara vad jag tycker. Naturligtvis får du göra det om du vill. Men jag tycker det är synd på en sådan unik bil som en Alpina.

Mvh Tobias
Det ska inte "förstöras" något på motorn..
kände på mig att någon skulle säga "Synd att förstöra en orginal motor"!!!
Visst är allt på bilen Alpina men tyvärr inte på pappret=( så jag ser inte problemet...det är ju bara att göra en bra bil bättre...
Visst kan man lägga i en 745 motor lr en M5 lr M3 , ja det går ju lägga i vad som helst men det handlar ju om pengar oxå och då får man ta vara på det man har!

Mvh Jocke
www.frid.cc
Bm
59
Bmw325power
Bmw 325 ik -87
M-paketet
Vafan allting är väl egentligen synd att förstöra, men burna måste man ju...och är det så att man vill ha högre effekt! Ja då måste man juh trimma.:)! på med en turbo frid det kommer att göra susen, :)
To
170
Tommy.N
Alpina B6 (3,5) -86
2x325i -88
325E -87
316 -82
525ix -92
Frid: din 320i, är den blå met med M3 bakdel???
Nej..diamantsvart..men med M3 evo stötfångare och evo vinge.

Mvh Jocke
www.frid.cc
Ingen som vet?

Mvh Jocke
www.frid.cc
Ingen som turbo matat sin Alpina???!!!

Hur kommer tändboxen regera då den får övertryck istället??

Mvh Jocke
www.frid.cc
fråga rör-ohlsson ;)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
jimbooo: han kör med 745 motorn, och inte orginal Alpina motor som är konverterad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.