|
|
|
|---|---|
| Bilens treårsdag närmar sig och det börjar bli dags att boka sista "gratisservicen". I samband med det tänkte jag ta upp en del saker med verkstaden; lacksläpp under "njurarna" i huven, rosttendenser på b-stolparna, båda främre fönsterhissarna knakar, molande ljud från högra delen av bakvagnen. Nån som vet vad BMW kan tänkas gratis?? | |
| Lack och rost går säkert, fönsterhissar tveksamt, molande ljud beror på orsak och miltal. | |
|
agnetaw: Välkommen till forumet:)) Jag tror/hoppas att fönsterhiss problemet går på garantin ska nämligen lämna in min för liknande problem vid nästa service. Har även läst på forumet att det är ett känt problem i all fall på e46 nu vet jag iför visso vilken bil du har? |
|
| Tack starre! - har en 318, inregistrerad dec. -00, som jag haft sen april -01, och har nu gått 5300 mil. Det molande ljudet anade jag redan tendenser till strax efter inköpet, men bara när det var jämn och fin asfalt. Oftast är ju vägbanan rätt dålig och då märkte jag inte oljudet så mycket, men nu har det ökat. Ibland går bilen som den skall utan att ljudet hörs alls, så jag fattar inte vad det är. Min pojkvän tycker att jag skall köpa en Subaru "för då slipper man alla småfel." :) | |
|
agnetaw: Ta kontakt med din försäljare han/hon borde/ska kunna hjälpa dig med molande ljudet. Jag har för lite erfarenhet gällande ljud fenomen under garantin men det finns säkert flera andra här på forumet. Gällande det sist nämnda byt pojkvän:)))sorry kunde inte låta bli:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.