|
|
|
|---|---|
|
Hittade en billig DSP förstärkare på ebay funderar på att eftermontera, då jag har Navven så behöver jag inte byta MID iallfall. eftersom jag har HIFI så borde jag inte behöva dra nya högtalarkablar.(förutom till subbasar) frågan är vad jag behöver göra? kopplingsplintarna lär inte vara närheten av varandra... | |
|
Hej, I grova drag: 1 - Kolla länken Länk för pin konfiguration. 2 - Försök att hitta kontakter till DSP enheten 3 - Patcha om högtalar kontakterna (kolla för passiva passiva filter och koppla bort alla, DSP är aktiv hela vägen) till DSP kontakterna 4 - Koppla I-bussen (instument Bus en variant av ArcNet): Pin 5 kontakt X18772 DSP skall till pin 7 på monitorradio kontakten. 5 - Koppla CD-växlaren direkt till DSP via koax kabel. 6 - Koppla +12 och telefon mute ingången till radio kontakten (se länken) mvh george |
|
|
540is: JAg har haft DSP i min E39 den låter inget vidare. Satsa på lite bättre högtalarelement och kanske en baslåda om du vill ha något extra tryck det ger mycket mer för pengarna och mer ljud. Mvh Asken Som för en gångs skull inte propsar på originaltillbehör, märk!:) |
|
|
Asken; Hade du DSP i X5an oxå? Rekomenderas inte det att eftermonteras heller? Du vet inte vad det skulle kosta? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Jag tycker att gnället på DSP är överdrivet och misstänker (även om jag inte har forskat närmare i frågan) att de flesta som tycker att det låter sämre med DSP troligen är ute efter betydligt bättre ljud egentligen (vilket kräver att man byter ut hela högtalarsystemet i bilen) och därför har en smula för höga krav. Med lite sunt förnuft i appliceringen av inställningarna och rimliga förväntningar ger DSP ett märkbart lyft till musiken. Men det är ingen magisk låda som gör de existerande högtalarna i bilen bättre. Wilhelm Svenselius |
|
|
En tråd från 2003 har fått luft under vingarna :-) En sak är säker DSP är inte värt pengarna & jag valde att gå annan väg med eftermarknadsbitar från Phoenix Gold & "på köpet" blev det då ett äkta 5.1 system, fortfarande med orginal enhent (Mk3 nav) som styr det hela. |
|
|
540is; Jag är en sånn fjant som önskar orginaldelar in i det längsta, men kanske detta är den gången jag måste vika mig:-) Hur får du 5.1 system utav oginalen? 5 och 1 kanal blir väl det? Har du centerhögtalare då eller? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
en center i utrymmet - framför takluckan japp. skall leta reda på full spec. återkommer |
|
|
Jöss! Det visste jag inte. Âr det detta på X5 oxå? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
Robsarve |
Centern är eftermonterad. e39 har ett galler i taket där micken till ev. handsfree är monterad. Detta är ganska lätt att byta till ett annat och sätta en högtalare bakom. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.