AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.202

Fixa stenskott

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Hur gör man enklast själv för att förhindra att ett stenskott växer till en stor spricka nu när det börjar bli kallt? Finns det något man kan köpa och "fylla" hålet med?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det fixar de på närmaste bilglasfirma för 2-300:-, gör det snabbt innan det blivit en spricka för då är det kört!
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
2-300? Vet du någon sådan här i gbg som gör det för det priset? Fårgade på en förut och de sa 700:- ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Aha du har bara trafikförsäkring!
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Nej, jag har helförsäkring... Men att lägga ett stenskott på försäkringen känns väll lite dumt?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Bu
241
Bucket
535iA - 87
På min försäkring ingår det att laga stenskott i rutan för en hundring eller nått!

/Henrik
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Måste kollas upp... Kanske är det så att det stämmer ;)
Inget jag har lagt på minnet iaf... Och det sabbar inte bonus eller premie på något sätt? Kan man göra det hur många gånger som helst?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Hur många gånger som helst, bara att köra på :)

/Henrik
Aldric
I Borås finns en bilverkstad som, om du har Länsförsäkringar lagar stenskott gratis. Minns inte vad dom heter men dom ligger på Getängsvägen iaf om du skulle råka ha vägarna förbi.
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Jag har Folksam tyvärr... Det står något i försäkringen om att det skall kosta 200 i självrisk. Undrar dock om det påverkar premien eller bonus om man utnytjar det?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Finns väl bara ett sätt och få reda på det. Ring och fråga så får du veta hur det ligger till för dig..

Mvh
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Jupp... Precis vad jag gjort... Och jag får betala 200:- för att fixa ett stenskott på försäkringen och vare sig premie eller bonus påverkas av det ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Damien: Kolla med CarGlass på ringön, de lagade stenskott tidigare i allafall.

Mvh
Daniel.g
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.