AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.550

Letar fjäderbensstag

Sida 1 av 3
Visa användare
13
Macce
BMW 330Ci M - 01
Nån som vet var jag kan få tag på ett fjäderbensstag till min M Coupé - 99 ?
Länk har stort utbud.

/Manray/
www.stockholmcarstyling.com (elle .se)

//Svebba
BMW Z Power
Här finns oxå
Länk

Visserligen får du sätta in pengar på killens konto, men det kommer grejer på posten så det är lugnt. Handlade av honom i våras.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Fredrik, detta är ju en guldgruva när det gäller krom till Z3. ligger på 75% av chromdesign priser ! vad köpte du?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Jag köpte en kromad ram att sätta runt växelspaksdamasken och den lilla näsan som sitter runt låskolven till bakluckan på facelift bilarna. Den senare gick tyvärr inte att montera utan att borra i bakluckan, så det blir inget med det. Har alltså en sådan liggande om någon är intresserad.

Har du kollat hans instrumenttavlor, finns på Länk
Alldeldes makalöst snygga.
Vet inte varför han har 2 hemsidor.

Plasmafolie...låter lite radioaktivt ;-)
Nej, jhar blåa mätartavlor från MHV som fortfarande väntar på montering...

det är just den kromade ramen till växelspaken jag vill ha av honom. var passformen bra?

____
Fredrik M: Angående öppningshjälpen till bakluckan som du har liggandes: Jag köpte en sån från BMW till vår bil för fyra år sedan, och vår verkstad monterade den åt oss gratis. De har särskilda anvisningar för hur den ska monteras, och naturligtvis lägger de på rostskyddsmedel där de borrat efteråt. Den gör en hel del för utseendet, så jag tycker du ska montera den! ;)

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Passformen var helt ok, monteringsanvisningarna mycket bristfälliga. Jag gjorde så att jag pillade upp damasken. Drog försiktigt bort lädret från plastramen. Lade tillbaka damasken snyggt och prydligt, sen skruvas den nya ramen med självborrande skruv ned i plasten.

Jag har en mycket svår fobi mot att borra i karossplåt, så öppningshjälpen kommer aldrig att monteras. Kommer aldrig att förlåta mig själv om det skulle börja rosta.

Dufvis
Angående öppningshjälpen till bakluckan......inte bara desigenen är fin...utan funktionen är bra....sen vilket som är viktigast...*blink*
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Macce
Kan rekomendera bildelsimporten.nu
Dubbelrör polerad alu bra passform 1795:-
Det blir inte bättre :)

Z MMM Coupe
Anders, det var ett bra pris! är det en bra produkt?

____
Anders, jag hittar inget på bildelsimportens sida: vilken varugrupp?

____
Finns det fjäderbensstag till bakhjulen oxå, känns lite dumt med bara fram. Speciellt på en roadster.

Visa användare
13
Macce
BMW 330Ci M - 01
Tackar Anders!
Kollat in bildelsimporten.nu. Ser bra ut. Det får nog bli ett sådant.
169Euro är väl runt 1550 kronor hos Sanituning. Undrar vad har vill ha för frakt. han är lite seg med att svara på email

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Någon som vet hur krångligt det är att montera ett fjäderbenstag???
Ca hur lång tid tar det???
Behöver man specialverktyg???
Måste man lossa stötdämparna???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
An
779
Anders Olsson
Z3C: Det verkar som det är högsta kvalitet. Lätt, bra precision. snyggt utag för jordningen. Staget är ruggigt snyggt men ser nog bäst ut i en mörk bil. Min är silver och då så bryter inte staget så mycket mot karossfärgen som är grå på insidan(var väl för dyrt att lacka silver i usa). Kan oxå rekomendera ett luftfilter från Lintec. Ska försöka skicka en bild till din e-post.

Z3Mpower
Det är superlätt att montera (nu pratar vi om det som de har på bildelsimporten) Du behöver det avancerade vertyget fastnyckel storlek 13mm, skulle funka med skiftnyckel till och med. Lossa muttrarna som håller fjäderbena, lägg dit staget, dra åt muttrarna, le.
.
Om ni köper stag från Bildelsimporten så måste ni hälsa från han med silverfärgade Z3M coupen som köpte både stag och luftfilter. (Så jag har något att komma med nästa gång jag ska pruta).

Z MMM Coupe
An
779
Anders Olsson
Angående att hitta något på hemsidan.. Det är bara att leta som tur är så är de proffs på BMW och Merca inte att göra hemsidor. Letade efter adressen tills jag gav upp och tog fram telekatalogen. Men om du först väljer märke:BMW sen undergrupp:Styling så hittar du fjäderbensstag alu där lycka till :)

Z MMM Coupe
Blir det någon skillnad på uppstyvningsfunktionen om man väljer stål eller aluminium?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Fredrik M:
Stål är styvare än AL, om man sedan känner någon skillnad vet jag inte, kanske om man är tävlingsförare.
Sen beror det ju även på konstruktionen, ett rakt rör mellan tornen är ju betydligt styvare än ett som är böjt, än en gång vet jag inte om man känner någon skillnad.

Anders:
Det lär ju lätt, jag fick för mig att om man lossade på muttrarna så föll skruvarna ner på undersidan, så kanske de inte är konstruerade.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.