AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.873

Hur många mil och hur mycket problem?

Sida 1 av 2
Hej!
Jag är lite nyfiken på att höra vad ni som kört Bmw haft för vanliga problem och vid vilka miltal?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Generatorn har strulat i år för mig vid ett par tillfällen efter 28 000 mil. Nu har jag fått den renoverad. Det är väl det som varit det allvarligaste med min bil senaste 6 000 milen.
sh
820
shu!
525i -91
Generator och fjäderbenslagring på min förra, en 316 -91:a . Hade den i ungefär ett år och nästan 2000 mil.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Några andra vanliga fel?
Är ni nöjda med era bilar ni som kör bmw?
Har bara haft äran att köra min bil ca 500 mil, har hittils endast lagt 98kr i reparationskostnader (kol & laddregulator) Är således mycket nöjd!
sh
820
shu!
525i -91
Rost är väl annars ett ganska vanligt bmw fel . Finns mycket annat också med det skiftar lite mellan modellerna .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Kessen
Har på två månader bytt vattenpump, bränslepump, kamaxel, kamrem, olja, och annat småplock.
Kostnad: 20000 kronor. Köpte bilen för 16000...
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Min förra bil 316i -92 e36 hade jag i ca 4 år och ca 6´mil. Ny olja+filter med jämna mellanrum, skivor å klossar fram, ett hjullager bak och koppling. OOOtroligt problemfri bil. Hoppas den jag har nu blir lika billig.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Köpte bilen för drygt 3,5 år sedan. Den hade då gått 4800 mil. Hittilss har jag kört ca 8000 mil utan några problem. (enbart bromsklossar), dessutom regelbundet servad med ny olja+filter+stift.

Men för några månader sedan var det rena "ketchup-effekten", har på några månader renoverat AC, bytt fjädrar bak, givare till ABS, spindelleder, styrstag, bussningar mm. mm
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Har hafft min bil i 1år 8 mån och är helnöjd.
Den hadde rullat 12400mil när jag köpte den och nu har den rullat
16700mil.
Har bytt stötdempare bak , bromsar bak , silentbussningen bak ,
spindelleder och krängningshämmare fram + 4 vinterdäck och 4 sommardäck så däcken vill jag klaga att dom inte håller så bra ;-)
Kan ju bero lite på min körstil;-))
Får ju inte glömma dom 4 oljebyten med filter , 12 tändstift och olja i växellåda + bakaxel'n...
Tror det skulle vara det hela...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
320 har jag bytt hjulcylindrar båda sidorna samt bromsband och rör. Silentblock, vattenpump och bränslepump är också bytta.
Främre stötdämpare skulle också ha bytts nån gång.
M3an är kopplingen bytt på.
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Jag hade en 320i förra gången. Bilen krånglade i princip aldrig, det enda felet som jag hade under de två år jag ägde den var att den gick lite dåligt för att det hade kommit fukt i en kontakt en vinter. Bilen hade 23000+ mil på mätaren nu när jag sålde den och den kändes fortfarande utmärkt i motor, låda och chassie. Det var ingen tvekan om att det skulle bli en BMW igen... Min 320 var en 89:a och jag kan säga att jag har ALDRIG provkört en så gammal bil med så mycket körglädje. Enda nackdelen med E30-modellen är väl egentligen att den är lika krocksäker som en VW Polo från 82...

Min 325:a som jag har nu köpte jag med felaktig Lambda-sond för snart tusen mil sedan. Efter det har bilen skött sig utmärkt (ta i trä), det enda jag har gjort förutom att byta sonden är att jag fixade en rostskada på en bakskärm.

Rost är ett fel som dyker upp på BMW precis som på alla andra bilar, speciellt på skärmkanter är drabbade. Värt att notera är dock att det normalt bara är estetiska skador. Det är väldigt sällan strukturella skador på chassiet på en BMW beroende på rost, efter vad jag har hört är märket mkt bättre än genomsnittet när det gäller rost i balkar och övrigt.

Spindellederna ett klassiskt BMW-fel. Där är märket överrepresenterat på kuggade besiktningar. Gäller tydligen även nya BMW.
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
tyvärr har jag bara haft problem med mina drömbilar :/
fast det beror på min körstil och val av inköpt bil, inte bmw oftast.

det är spruckna toppar, sneslitna däck, avgassystem, en massa bromsar, otaliga ombes. för avgasvärden. för sänka bilar, bakvagnsbussningar m.m.m.m....

fast, jag fortsätter ändå, gillar bmw för starkt för att sluta!

min egen klantighet tar kol på mig!

BmW - enjoy!
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
kamaxeln var dålig när jag köpte min bil då hade den gått 17100 mil tror jag

nu har bränslepumpen gått, nu har den gått 18900...

Detta gäller min 318 då...

Min 316 går flera mil till....

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min 1:a Bmw (325i-E36).
Vattenpumpen paja, kylarnivåsensor paja, spindelleder byttes 2 ggr och bakvagnsbussningar byttes. Miltalet var från 14-20´ mil när jag ägde den.

Min 2:a Bmw (328i-E46).
Termostaten paja, sätesvärme passagerare paja, galvsläpp huv och baklucka, oljenivåsensor paja. Ägde den från 8500-11500 mil.

Min 3:e Bmw (328i-E36cab).
Klimatpanelen glappade när jag köpte den. Kylarnivåsensor paj, Slitna bromskivor bak bytta, bromsbelägg runt om bytta, termostat bytt. Har ägt den 500 mil än så länge, den har gått 14´ mil nu.

Länk Länk
Nuvarande bil: (har haft den sen ny)
Bilen har rullat 1960 mil. Följande är bytt: Koppling vid ca 1700 mil pga av plopp ljud, trög och vibration, spjällhusmotor vid 1958 mil (igår)pga ojämn gång vid körning samt att de höll på att dö två gånger vid motorvägsfart, justering av en gnisslande list någonstans vid hatthylla/baksäte.

Föregående 530IA -95: Kondensor, oljeläckage motor, vibrationer i drivlina(åtgärdades efter att den var inbytt), bromsskivor+klotsar bak. Men den gick kanon.

320IA Coupe -93: Vattenpump, bromsskivor+klotsar bak, knapp elhiss. Rasslande ljud från bröstkåpan vid tomgång. Ej åtgärdat av mig pga av byte till 530

320IK -88: Koppling byttes precis innan jag köpte den. Bakvagnsbussningar

///M. Pedersen
(OO=00=OO)
ha
98
hazard
320i touring -98
När jag köpte min 320 touring -98 hade den gått 6000 mil. Killen som haft den innan hade kört 2 år med normal service och inga reparationer.
Bytte spindelleder nästan direkt (garantireparattion).
Nu är jag snart uppe i 14000 mil. Sista sommaren har jag bytt, klimatanläggningens kontrollenhet och framskivorna (broms).
Rätt acceptabelt tycker jag.
Det låter inte så farligt...
jag har en 320i e30 som jag har haft sen slutet av sommaren.
har bytt drivremmar, kammrem + spännare, alla oljor + filter.
hade säkert inte behövts men jag ville vara på den säkra sidan, man vet ju aldrig hur tidigare ägare tagit hand om bilen.

den funkar hur bra som helst, startar i ur o skur.

rosten är väl den största fienden just nu. ska dock åtgärda detta så fort jag får tid. sen är det silentblocken.. men SEN är det inget alls som är fel på den! är ruskigt nöjd, min första bmw. :)
glömde skriva.. den har just passerat 17 500 mil och det känns som om det finns minst 17 500 mil till i den :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.