|
|
|
|---|---|
| Hejsan,ska försäkra min bil har alldrig haft någon bolag innan,vilken ska jag välja? | |
patrick0209 |
hej ring runt och fråga och ta den som är biligast av dom MVH Patrick |
|
Jag har precis köpt en 525:a-91 och ringde runt lite för att kolla vad jag skulle få betala hos olika bolag. Trygg Hansa var värst med att begära ca 15700kr/år för en helförsäkring och Länsförsäkringar var helt klart billigast med ca 5350kr/år för en helförsäkring respektive ca 3820kr/år för en halvförsäkring/år. Så jag tror faktiskt på Länsförsäkringar... Mvh Jörgen |
|
| kolla if,de har varit billigast för mig. | |
|
Försäkringsbolaget "if" skulle ha 4800kr för en halvförsäkring för min 525:a, samtidigt som Länsförsäkringar skulle ha ca 3800kr för samma bil... Mvh Jörgen |
|
| men det är viktigt att det blir ingen krångel vid skada osv | |
|
Vissa försäkringsbolag vill inte ha importbilar.Min importerade bil var klart billigast hos Folksam och att jag var OK medlem. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Det varierar så otroligt mycket beroende på var du bor, hur du parkerar, hur länge du haft körkort o.s.v. Nån skrev att IF tog 4800 för en halvförsäkring/år. För mig t.ex skulle det kosta 35 000 med samma försäkringsbolag. Själv har jag Aktsam med ca 7000/år helförsäkring. |
|
|
Själv kan jag bara rekommendera OK-bilförsäkringar, men det bästa är ju att ringa runt och kolla som patrik skriver. mvh Larsa |
|
| ringde aktsam de ville ha 12papp för trafikförsäkringen på 325:an va fan??? | |
|
OK-bilförsäkringar är billigast, eller snarare minst dyra, för mig. I nuläget vill säga. Det brukar svänga snabbt i försäkringspremierna. Sockenbolagen som jag hade tidigare höjde från 5500kr/år till 12000kr/år, alltså en ökning på över 100%!! Ger 5000kr om året för 525´n i helförsäkring och 2300kr/år för 318´n i halv på OK. Är 27, bor utanför stan, parkerar på egen tomt/eget garage och angett 1500 mil/år på bägge bilarna. |
|
|
Ta och ring alla bolag,kolla gula sidorna,skriv upp vad de erbjuder dig och ring sen det bolaget som ger dig bäst villkor. Så gör jag varje förfallodag och betalar vad jag tycker är en vettig premie. Gör detta varje förfallodag på försäkringen,det är välinvesterad tid. Henrik |
|
|
Är inte OK och Folksam samma bolag? cul8r /Jörn -För övrigt anser jag att Vägverket bör förstöras- |
|
|
Instämmer i "He riks" inlägg. Ta in anbud från alla försäkringsbolag och jämför vad du får för pengarna. Fall inte för den enkla "billigast är bäst"-tanken. Kontrollera istället vad det är du behöver: - halv- eller helförsäkring - djurkollision - hyrbil vid stopp på ordinarie bil - o s v Lycka till med valet! Gör det med stil. |
|
Måsen |
Länsförsäkringar kommer höja sina premier med ca 30% (helförs) nästa år (vid resp, årsförfallodag). Anledning: Att deras premier inte har ökat i den takt som andra bolag har gjort de senaste åren + att de går back på sina bilförsäkringar för tillfället, enl dem. Att ha i åtanke vid jämförelse... |
|
jag fixade försäkring till min e36:a idag...bilen står på mig, helförsäkring, angav 1500 mil om året...är 18 år gammal, bor inte i storstad...lansförsäkringar billigast med "bara" 13400, trygghansa dyrast med 23000 kr / år...13400 är inte billigt, men det får bli det ändå! vill ju börja spara ihop år och få lite bonus...har även hört att det blir billigare efter att man fyllt 21, stämmer detta? BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Ta inte If, läs om han (kolla treserie forumet tror jag) som inte fick ut pengar när han fick bilen stulen. han hade if... Länk (Såld) |
|
|
Bmwfreaken. Det är mig veterligen inte längre lönt att "spara ihop" bonus. Bolagen går numera på din ålder och inte hur länge du ägt bil. Ställ bilen på en släkting och vänta med att försäkra den på dig själv tills du åtminstone är över 24 år (som verkar vara en allmänn ungdomsgräns). Det sparar du många tuenlappar på. |
|
|
bonusen får du oavsett om du har en bil eller inte. har du körkort i 7 år har du samma bonus som om du kört 5k mil/år prickfritt i 7 år. så länge du har körkortet i en följd och inte orsakar nån olycka så spelar d ingen roll om bilen är skriven på dig eller inte. konstigt men så är (hade krig me farsan i frågan så jag tog reda på d) länsförsäkringar är billigast i d flesta fall men ok/folksam bryr sig knappt om hur långt du åker. samma premie oavsätt om du åker 500 eller 2000 mil/år. efter 2k mil tror jag d blev skillnad. å länsförsäkringar är inte pålitliga tycker jag. jag ringde å fråga dom vad som hände om min bil var halvförsäkrad, blev stulen å kördes i diket. "öhhh...öhhhh...öhhhh.. jag är inte säker. jag tycker du ska ringa huvudkontoret." d ska f-n inte va nån tvekan på d!!! dom ska säga "då gäller försäkringen". där tappa länsförsäkringar en dyr kund :p ok har dessutom en liten extraförsäkring som kostar typ 1100/år å då får man viltskydd, hyrbil å lite till fast man bara har halvförsäkring. å när man tankat 1500 liter (tror d va d) så kostar den inget resten av året (extrasäkringen allså.. inte soppan :)) |
|
ormen |
Det är ändå rätt sjukt att om jag betalar 7600/ år på min "gubb-520" (centrum GBG) i 6 år så har jag betalat av bilens värde en gång till till de. Tack vare tattare o tjuvar o smitare o allt vad de heter. |
|
Jag har OK-medlemsförsäkring (Folksam). 6.000:-/år och då är det bara halvförsäkring och det är billigt visade det sig... Vilka rysar premier som man erbjuds på importerad E32. Dessutom bor jag på landet och är en farbror på 42 bast. Aktsam vill inte ha mig längre, annars har de oerhört låga priser. Parf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.