|
|
|
|---|---|
Jessie |
Hejsan. Jag har bytt till fjädrar som sänker 60/40 mm men bilen är fortfarande lika hög som original bak. Stötdämparna är Bilstein. Är det någon som vet varför den inte åker ner något där bak? Är tacksam för svar. |
Bmw ludde |
Kör en runda, fjädrarna kan behöva "sätta sig " i skålarna, om det inte hjälper så borde du väl klaga där du köpte dem. |
|
Jag har sänkt min med så kallade 60/40 fjädrar. Bak blev det ingen skillnad alls jämfört med de m-tech fjädrar som satt på innan. Kan det vara så att du hade m-chassi fjädrar på din bil innan du bytte? /Anton |
|
Jessie |
Jag har kört ca 20 mil med fjädrarna så dom borde "satt sig". bilen hade ingen m -utrustning. Min far har haft den sen 1986 så det vet jag med all säkerhet. Jag har hört att man kan kapa och svetsa om den övre skålen eller byta till 325 - 88 bakaxel m.m. vilket jag har funderat på med tanke på att min bakaxel är ordentligt sliten. MVH/Jessie |
| va dämparna/fjädrarna som satt på innan bytet utslitna? | |
|
är d inte så att IM är fabriksänkt... |
|
|
Lägger en fråga här med ang bakaxel. Är 325ans bakaxel "bolt on" på min 316i -90? Den har börjat vina o leva om nått fruktansvärt |
|
|
loboz: jajjemen doggy: Jo det är de. E30 är sänkt 17mm bak med m-chassi. |
|
| Kapa bakfjädrarna:-) | |
| Säger som en kille sa till mig angående om att jag tyckte min gamla B6 var något för hög. Kapa fjädrarna sa han till mig, han jobbade på ett ganska välkänt företag. Det tyckte jag var förolämpling! | |
|
Kollade själv hur mina fjädrar såg ut. Blev ganska förvånad då det stog BMW på dem. Den är ju ändå ganska mycket sänkt, ungefär 4 cm runt om. Måste ha varit M-fjädrarna. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.