|
|
|
|---|---|
Nilzzon |
jag har fått tag i en turbo från en 80tals scania oljekyld t04b-t5 fick med en oljekylare model stor hur många hk pallar den för? |
| Finns många olika kompressorer och turbiner. Hur många mm är inloppet på kompressorn och hur stort är turbinhjulet? | |
Nilzzon |
gick ut och mätte lite fick fram nåra siffror 52in och 61 ut med 1.32 avgashus kan dom här siffrorna stämma med en lastbils turbo? |
| Låter rimligt. En uppskattning på +-30 hk är 400hk. Väldigt stort avgashus, men ska du ha det på en stor motor så är det bra. | |
|
Gutningen på avgashuset, brukar den sitta i inlåppet på avgashuset? Jag har en gansa stor turbo liggandes som det står 100 ingutet där. Kanske ska det stå 1,00 vad vet jag? Det är dubbelt inlopp på kompressorn och diametern är 54mm. Vad kan det tänkas räcka till? Det är ett Switcher (stavning) agg. Det står S2.... någonting på brickan. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| jag skulle kunna tänka mig en stor bensin motor ca 500+ men en liten bensin motor får du varva satan och så vid ca5000-6000rpm så kommer kanske 100hp extra med rätt bränslemängd. | |
| Bonje: Borde klarar ca 450-500 hk. Borde fungera med mkt bra respons på en 2,5:a. Vad Max_F menar med sitt inlägg begriper jag inget av? Varva 5-6000 rpm så får du 100 hk extra? | |
NÖRDEN |
Bäckis: Kanske han tänker att en liten motor är liten o tänker inte på att det har med flödet att göra,hi hi... |
|
>Bäckis. Det där som står ingutet i avgashuset (100 eller 1,00) Vad får man ut av det? Är det någon som vet hur mycket flowpreppning ger? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| 1.00 är det. Står oftast ingjutet A/R förhållandet i inloppet till turbinhuset. Flowpreppning är nog väldigt individuellt, men på andreas motor så började laddtrycket komma 500 rpm tidigare med ett SBR flowpreppat agg än med ett exakt lika agg som var orört. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.