|
|
|
|---|---|
| Behöver tips om hur man fäster den och får den att sitta kvar. | |
|
john: Menar du den panel smo döljer sladdar och dylikt ovanför pedalerna och under ratten? Om det är den du menar så finns det "hakar" mot torpedplåten som panelen ska skjutas in i för att hållas uppe. Jag hade samma problem på min bil efter att ha missat dessa "hakar". Effekten blev den att vid urkoppling fastnade vänsterfoten under panelen, mindre kul, men lätt att åtgjärda. /Anton |
|
| Anton: Just precis den ja :) Är där hakar i ovankanten också? Kunde bara se hål för nån typ av plastnit. | |
| I underkant så trär du in panelen i en hållare och i överkant av panelen så sitter det plastskruvar som vrids ett kvartsvarv för att låsa/låsa upp panelen. | |
|
johns: Ja, i ovankant är det precis som Bjarne säger. Trodde du undrade hur den skulle sitta i framkant. /Anton |
|
|
går de där "plastskruvarna" att köpa nya? Någon med ETK:n kanske kan kolla? fattas en del på min vagn.. både till konsoll samt plattan som nämndes ovan.. please? |
|
| Åk till närmaste skrot och hämta så många sådana skruvar du vill ha. :) | |
|
Ich wille juh ha "neue" materialen bitte! :0D nä.. blir nog att åka och stjäla sig ett par nävar plastskit nån dag.. men allvarligt = Säljs det nya? |
|
|
De skrotarna som har några bmw:s värt att titta i häromkring är så fruktansvärt snåla att jag numera bestämt mig för att ALDRIG!!! handla nåt mer av dem.. grrr.. |
|
| Tackar för tipsen! Förresten vad är det för kontakt som sitter på insidan av panelen? | |
| Var inte lätt att hitta plastskruvarna på skroten, just den panelen är alltid bortsliten. Går det att få tag på såna på annat sätt? | |
|
De tre skruvarna du behöver heter 51 45 1 916 579, de kostar max 2 kr/st! Skroten tar säkert mer än BMW... Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
lysande! nån som kan greja art.nr på de 2 större som håller mittkonsollen i frankant? här ska handlas plastskruv.. :0D |
|
| Tack Erik!! :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.